Ja siis on ka mõnus, kui kirikus musitseeritakse, innukalt, pühendunult. Kui kantakse ette head, väga head muusikat, sellist, mis ei nõua esitamiseks ega väljakannatamiseks punsli eli.
Pühapäeval, Eesti taasiseseisvumise aastapäeval kanti Tõnu Kaljuste juhatusel Haapsalu toomkirikus ette Mozarti «Vesperae Solennes de Confessore» ja Erki Pehki juhatusel Gabriel Fauré (1845-1924) «Reekviem».
Pühapäevased segakoorid toomkirikus olid tähelepanuväärsed – Eesti Segakooride Liit pidas Haapsalus suvekooli ja toomkirikus laulsid kaks selleks puhuks kokku seatud ja kokku harjutanud koori, üks Mozarti vesprit, teine Fauré «Reekviemi». Justkui suvekooli lõputööks.
Mozarti koor oli vägev, oma 70–80 lauljat, saatjaks üle-eestiline noorte sümfooniaorkester, dirigendiks, nagu öeldud, Tõnu Kaljuste. Kooris oli muidugi selge naiste võim ja selle taipamiseks ei pidanud prillegi pähe panema – kuulamisest aitas. Õigustuseks: sopranid kõlasid ühtselt, noored lauljad täitsid toomkiriku helgete helidega. Ja muidugi mõista oli tore vaadata kümneid vaat et ainiti juhile kiindunud säravaid silmapaare.
Kaljuste on nii kogenud dirigent, et muusika püsis kõigiti koos ka vähesest prooviajast hoolimata ning saali paistis, et ta seda muusikat juhatades suisa lustis. Orkestris aga, just selles nimekohases noorte seltskonnas, paistis olevat masendus, ikkagi reekviem...
Küpsemad ja kogenumad muusikud, 1960.–1970. aastate koolivennad-õed ja 1980. aastate endised kolleegid, keda noorteorkestris oli ligemale poole koosseisu jagu, nemad ei teinud sellest saladust, et saavad teoseist ja ettekandeist rõõmu ja nemad hoidsid üleval ka orkestri nimes lubatud nooruslikkust.