Turusse kohale tormanud soome ajakirjanikud, kes peaasjalikult tulid kajastama rünnakut, ei saa üle ega ümber õhtuks kavandatud kontserdist. Veel tund enne kontserdi algust ei olnud laiemale ringile teada, kas kava muudetakse või mitte. Jõuan mõttes üllatuda, kui kuulen, et esialgu pole muudatusi ette näha. Võimatu on ette kujutada, et selle kurbuse keskel pahvatab esmalt saali Carl Nielseni «Aladdini süidi» «Idamaine pidulik marss»… Seda enam, et Järvil on oskus seesugused tundlikud momendid alati hästi ära tunda ja leida viis, kuidas seda – nii muusikuile kui publikule emotsionaalselt keerulist olukorda – lahendada.
Selle kurva kogemuse olemasolu tõdes Järvi ka vahetult enne kontserti Helsingin Sanomate TV ajakirjanikule Vesa Sirénile antud intervjuus: «Olen väga kurb seda öeldes, kuid olen dirigendina sellises olukorras juba viiendat korda.» Järvil on tulnud oma Pariisi orkestriga lavale minna nii 2015. aastal Bataclani kontserdimaja kui ka 2016. aastal Niceʼi jõhkrate terrorirünnakute järel.
Ajakirjaniku küsimuse peale, kas tal käis ka peast läbi mõte kontsert ära jätta, vastas Järvi: «Ei, minu esimene mõte oli, et kontsert peab igal juhul toimuma. Kui me seda ei teeks, saavutaksid terroristid oma eesmärgi: purustada meie elu, lüüa see pea peale, külvata hirmu. Kui leinaajal tunduvad sageli sõnad tühised, on muusikal samas olukorras võime öelda palju rohkem.»
Just selle veendumusega ja äärmiselt suure meelkindlusega tõi Järvi oma orkestri pea pilgeni täis Turu kontserdimaja publiku ette. Kuid seda, et osa publikust siiski veidi kõhkles (tundus kuidagi kohatu juubeldada, kui tegelikult on südames lein), oli tuhandekohalises kontserdisaalis näha – kirjade järgi viimseni välja müüdud saalis leidus siiski mõnikümmend tühja kohta.