Teatrile annab unikaalsust seegi, et näitlejatel on seljataga ühised õpingud. «Õnneks ei ole meil sellist suhtumist, et meie oleme nüüd noored ja teame, kuidas teatrit tehakse, pigem on see õppimise ja arenemise koht. See on meie lust ja lõbu, töö ja vaev. Eesmärk pole teatrit tehes rikastuda. Kui raha oleks meie jaoks nii oluline, oleksime arvatavasti teise eriala valinud. Ennekõike teeme seda kogemuste pärast,» räägib Koppelmaa.
«Olen paaril korral kuulnud inimestelt, kes meie teatris käinud pole, et me oleme amatöörteater, muidugi see nii pole – me oleme siin kõik kõrgharitud, diplomeeritud teatritegijad ning kunstnikud. See, et me pole konkreetselt siin palgal, ei tähenda, et me oleme amatöörteater. Tegu on professionaalse teatriga.» Samuti lisab Koppelmaa, et see, et täiskohaga kuskile asutusse tööle ei minda, ei tähenda töötuks olemist. «Eeloleva draamafestivali jaoks on vaja vabakutseliste näitlejate trupp kokku saada, tõsiasi on see, et kõigil on ees proovid ning kõik need vabakutselised «töötud» näitlejad on töö tõttu kinni. Tööpuudus võib noorel näitlejal tekkida hoopis riigiteatris – saadakse küll kuupalka, aga tööd, mida tahaks teha, peab ikkagi kusagilt muljalt otsima.»
KELMi teatrit iseloomustab loominguline vabadus. Ka programmivalik lähtub paljuski sellest, mida noored tunnevad, et tahaksid proovida ning mida tahaksid õppida. «Aga et saaks toimuda areng, on vaja kaasata ka kogenumaid inimesi. Sellepärast teeme praegu koostööd Bert Raudsepa ning Kristjan Sarvega. Suurema kogemuspagasiga inimeste kaasamine on viis, kuidas me endasse ära ei kapseldu. Nad toovad meile uut energiat ning muuseas tundub, et väljast tulijatel on siia tulemiseks tõesti huvi. Loomulikult on meil plaan oma gruppi suurendada. Kindlasti tahame koostööd teha tuleviku lavakunstikooli ning Viljandi Kultuuriakadeemia lõpetajatega.»