Serebrennikovi süüdistatakse selles, et enne Gogoli-keskust 2011.–2014. aastani teatriprojekti Platvorm juhtides organiseeris ta 68 miljoni rubla (praeguse kursi järgi peaaegu miljon eurot) omastamise.
Kultuuriministeerium eraldas talle projektipõhiselt raha konkreetsete etenduste väljatoomiseks, aga Serebrennikov justkui organiseeris Platvormi juhtkonnast kuritegeliku grupi ning Venemaal väga levinud sularahastamise skeemide kaudu varastas kogu raha ära. Mis sest, et süüdistuses konkreetselt välja toodud etendused toimusid, nagu olid reaalselt olemas ka kõik etenduste tarbeks tellitud kostüümid, kujundused jms.
Uurijaid pole suutnud veenda isegi advokaatide poolt kohtusse toodud etenduste afišid ja arvustused. («See ei tõesta veel midagi!») Poliitilise teatri žanri reeglite järgi ei saakski kuidagi veenda. Mihhail Hodorkovskit süüdistasid uurijad mäletatavasti Jukose kogu nafta varastamises.
Praegusel juhul pole tegemist enam ühe lavastuse keelamisega, vaid sisuliselt terve «ebameeldiva teatri» ja selle juhi tegevuse ärakeelamisega. Serebrennikov oli Venemaal üks väheseid teatrijuhte, kes kritiseeris avalikult, ja kritiseeris teravalt, vene šovinistist kultuuriministrit Vladimir Medinskit.
Venemaal on ütlus, et leidke inimene, küll me leiame talle ka paragrahvi. Küsimus on, miks oli just Serebrennikov sel hetkel see inimene. Miks ei aidanud teda isegi Putini napp, kuid kuulus kommentaar «Lollid!» vastuseks küsimusele, miks algatati Serebrennikovi vastu kriminaalasi. Lollide all pidas Putin silmas neid, kes algatasid kriminaalasja.
Tuleb välja, et polnud nad nii lollid midagi, sest kriminaalasja ei kavatsenudki keegi lõpetada, vaid hoopis Serebrennikovil löödi käed raudu ning üksiti võeti kahvlisse kogu Putini-aegne Venemaa kultuurieliit, kes kirjutasid tema kaitseks küll kiiresti avaliku pöördumise.