Ometi heidab just de la Mettrie tänapäeval ilmselt kõige pikema varju küsimusele «kuidas inimesed otsustavad», suuresti tänu oma intellektuaalsete laste mõjuvõimule Räniorus, biotehnoloogialaborites ja poliitkakoridorides üle maailma.
Omas ajas, täpsemalt aastal 1747, oli de la Mettrie teose eesmärk hävitada kartesiaanlik keha-vaimu dualism, mida arstist filosoof pidas üheks spiritualismi varjatud vormiks. Metafüüsiline hing, mis toimib iseseisva loogika alusel ja asub kõigist kehalistest protsessidest eraldi, kas ei kõla see kahtlaselt nagu vaim – võib-olla isegi nagu Püha Vaim?
Ei, vastas de la Mettrie, inimmõistus ja inimkeha on lahutamatud, meie mõtted on kehasse koondatud masinavärgi ühe osa kolvid ja mutrid. Selle asemel, et soiguda mingitest kõrgematest jõududest, mis annavad hinge toimimisele oma seaduspärad, tuleks vaadelda empiiriliselt inimkeha vedrusid ja pumpasid. Kas pole nii, et see, mis toimub meie mõtetes, on suuresti dikteeritud sellest, mis toimub meie kehaga?
Ka kõige suurem geenius võib palavikuhoos muutuda sonivaks idioodiks, väsinud sõdur võib magada nii, et tema hing ei kuule ka saja kahuri mürinat, ning mees, kelle hinge närib armukadedus, ärevus või ahnus, ei saa magada ka kõige rahulikumas paigas. Keha vedrud annavad suuna meie mõtetele, meie mõtted omakorda muudavad meie keha toimemehhanisme.
De la Mettrie teoorias on midagi intuitiivselt õiget, seda tajub vist igaüks, kes on kunagi pohmellis peaga tundnud, kuidas ka ostunimekirja tegemine nõuab äkitselt ebainimlikku pingutust, või siis märganud, kuidas inspiratsioonihoos töötades väheneb justkui imeväel unevajadus. Sellisele keha-vaimu eristuse ületamisele on ehitatud ka suur osa tänapäeva psühholoogiast, neuroteadusest ning üha enam ka sotsiaalteadusest.