Tjeknavorjan jällegi oma Armeenia juuri ei afišeeri, vaid laseb end nimetada Austria viiuldajaks, ja eks Viinis sündinuna ja sealsamas Gerhard Schulzi õpilasena end nooreks meistriks harjutanuna polegi ju muud võimalust.
Noore viiuldaja eesnimi Emmanuel (Immanuel) tõlkub heebrea keelest maakeelde enam-vähem «Jumal on meiega» («Gott mit uns!») ja see näib küll õige olevat, et kõigevägevam ise selle noormehe poognat hoiab, kui tal kontserdi ajal on vaja noodilehte keerata või otsakondi pealt higi pühkida. Oma käte ja südame ja peaga pakub Emmanuel Tjeknavorjan viiulit mängides harvaesinevat naudingut.
Tuleb muidugi kohe ka märkida, et see viiul, millel ta praegusel ajal mängib, on samast klassist kui mängumehe anne, võimed ja oskused: Beare’i Rahvusvaheline Viiuliühing Londonis on Emmanuel Tjeknavorjanile mängida andnud Antonio Stradivari 1698. aastal meisterdatud pilli. Kontserdisaalis on selgesti kuulda, kuidas pill ja mängija teineteist väärivad.
Eeloleval pühapäeval, 10. septembril pakub Emmanuel Tjeknavorjan oma Stradivariga soovijaile lusti Kadrioru lossis Aare Tammesalu korraldatava «Lossimuusika» kontserdisarja avaõhtul. Seekord on viiuldaja laval üksi ja esitab lood, millele tšellist Tammesalu on asjatundlikult kokkuvõtvaks nimeks pannud «Viiulimuusika nurgakivid».
Kavas on Eugène Ysaye' «Sonaat no. 5 G-duur sooloviiulile op 27», Johann Sebastian Bachi «Partiita no 2 d-moll sooloviiulile BWV 1004», Christoph Ehrenfellneri «Alpide süit» sooloviiulile op 36 ning Béla Bartóki «Sonaat sooloviiulile Sz 117».
Viiuldajate Mount Everestiks nimetatav «Chaconne» (Bachi II partiita viimane osa) üksinda on kultusteos, mis Vanas Maailmas ja seda järele ahvivates Ameerika linnades saalid täis meelitab. «Alpide süidist» võib arvata, et selle kuulamine on kodumaistele huvilistele ainulaadne võimalus, ja ega Ysaye’ ja Bartókigi soolosonaadid just sageli ei kõla, nii heas oodatavas ettekandes hoopiski mitte.