Sasha Pepeljajev võtab ette Oskar Lutsu

Kultuuritoimetus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hetk Ugala lavastuse «Primavera Paunveres» proovist, mille TÜ VKA teatrikunsti 12. lennu tudengitega toob lavale Sasha Pepeljajev.
Hetk Ugala lavastuse «Primavera Paunveres» proovist, mille TÜ VKA teatrikunsti 12. lennu tudengitega toob lavale Sasha Pepeljajev. Foto: Heigo Teder

Ugala teatris esietendub laupäeval, 16. septembril «Primavera Paunveres», mille TÜ VKA teatrikunsti 12. lennu tudengitega toob lavale Sasha Pepeljajev.

Ugala teatri ja TÜ VKA koostööna esietendub laupäeval Ugala teatri väikeses saalis tantsulis-visuaalne lavastus «Primavera Paunveres», milles üks olulisemaid kaasaegseid tantsuteatri lavastajaid Euroopas Sasha Pepeljajev on kokku põiminud Oskar Lutsu noorsooromaani «Kevade», Igor Stravinski muusika balletile «Kevadpühitsus» ja Sandro Botticelli maali «Primavera. Kevade allegooria».

Laval toimub rahvaliku ning kaasaegse kokku- ja läbipõimumine. See on moodne Luts teatrilaval. Ühtlasi võib laval toimuvat nimetada kaasaegseks Lutsu «Kevade» riituseks kuskil tantsuruumis, diskoteegis. Lavale astub TÜ VKA teatrikunsti 12. lend täies koosseisus.

Lavastuse dramaturg Karl Koppelmaa: «Neile, kes on Aleksandr Pepeljajevi lavastustega varasemalt kokku puutunud, ei tohiks tulla üllatusena, et lavastust «Primavera Paunveres» vaatama tulles ei satu silmitsi Oskar Lutsu «Kevadega» täpselt nõnda, nagu autor selle kunagi kirja pani. Kui soovida, võib Pepeljajevi lavastusi nimetada visuaalseks teatriks, füüsiliseks teatriks, tantsuteatriks, kuid see on veidi petlik. Pepeljajevi lavastuste nautimiseks on esmane siiski vaataja kujutlusvõime.»

Nagu «Kevade» oli Arvo Kruusemendi (küll varasemalt teise režissöörina töötanud) esimene film, nii on ka «Primavera Paunveres» TÜ VKA teatrikunsti 12. lennu esimene diplomilavastus. Ja ei tasu unustada, et «Kevade» ilmumise ajal oli Luts kõigest 25-aastane noormees, kelle jaoks oli «Kevade» debüütromaan.

TÜ Viljandi Kultuuriakadeemiast on pärit ka kogu «Primavera Paunveres» lavastustehniline meeskond, kes on kaks kuud vaeva näinud, et Pepeljajevi kohati võimatuna näivad lavastusmõtted nii video-, valgus- kui lavatehniliselt realiseerida ja publiku ette tuua.

Lavastust «Primavera Paunveres» võib lisaks Viljandile sel sügisel näha ka Tallinnas ja Tartus: 30. septembril Vaba Laval Telliskivi Loomelinnakus ja 9. oktoobril Sadamateatris.

Hetk Ugala lavastuse «Primavera Paunveres» proovist.
Hetk Ugala lavastuse «Primavera Paunveres» proovist. Foto: Heigo Teder

Lavastaja ja koreograaf Sasha Pepeljajev, teksti autorid Oskar Luts ja Karl Koppelmaa, dramaturg Karl Koppelmaa, lavakujundajad Sasha Pepeljajev ja Eero Ehala, valguskujundajad Kristo Kuusik, Karolin Tamm ja Mari-Riin Villemsoo, muusikalised kujundajad Sasha Pepeljajev ja Kenn-Eerik Kannike, videokujundajad Kärt Petser, Carmen Seljamaa, Johanna Mägin, Karl Koppelmaa ja Sasha Pepeljajev, kunstniku assistendid Külli Tamjärv ja Ülle Saluvere.

Osades TÜ VKA teatrikunsti 12. lennu tudengid Elar Vahter, Hans Kristian Õis, Henessi Schmidt, Karolin Jürise, Peep Maasik, Mari Anton, Grete Konksi, Stefan Hein, Silva Pijon, Mathias-Einari Leedo, Maarja Tammemägi, Kristjan Poom, Elena Koit ja Loviise Kapper.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles