Näitlejate endi valitud ja veenvalt esitatud laulud mõjusid meelelahutuslikult, ent samas täiesti juhuslikult, kuna nende seos dramaturgiaga oli peaaegu olematu. Paaril korral üllatas huvitav arranžeering ja/või teatraliseeritud esitusviis (nt Kraftwerki «Modell»).
«Mehed, meri...» on lavastus, millega teater lasi nii dramaturgiliselt kui ka lavastuslikult lipsu lõdvaks. Isegi liiga lõdvaks, sest piir tahtliku ja tahtmatu camp’i vahel muutus kohati peaaegu olematuks. Seda kõike arvestades peab kiitma Endla näitlejaid, kes lustisid etenduses nagu lasteaialapsed basseinis või liivakastis, ent ei lasknud enda kehastatud karakterite rollijooniseid lappama, hoolimata korduvatest publikupoolsetest ärgitustest.
Selle kõigega oli saalis istudes päris mõnus kaasa kulgeda, aga kuidagi liiga pikaks läks see teekond, mis pealegi kuhugi ei viinud. Kvantiteet ei suutnud sünnitada lisakvaliteeti. Realiseerus matemaatiline ebatõenäosus: väikeste panustega mängides ei võidetud täispanka. Pääsemaks paremini mõjule, vajaks see lavastus muuhulgas intiimsemat esituskeskkonda, kui Pärnu kontserdimaja suur saal pakkuda suutis.
Läbi Pärnu parkide etenduselt ööbimiskohta kõndides mõtisklesin teatrilavalt nähtu ja kuuldu mõjul inertsist edasi. Kas meie ajastu väärib meid? Kas me oleme uue kevade ja suve väärilised? Või on need kevaded ja suved, kus me olla sooviksime, juba ära olnud – ning nendeni tagasijõudmiseks peaksime mitte üle elama ühe järjekordse talve, vaid otsima neid iseendist, lubades juhatada teed vanadel lauludel?
«Mehed, meri, maa ja naised»
Kontsertmeister Rain Rämmal
Esitavad: Liis Karpov, Ireen Kennik, Fatme Helge Leevald, Kleer Maibaum-Vihmar, Saara Nüganen, Märt Avandi, Sten Karpov, Ott Raidmets, Jaan Rekkor ja Tambet Seling.
Esietendus 8. septembril Pärnu kontserdimajas