Tema päris viimase, nagu kombeks öelda, «uudiskogu» pealkiri oli «Torn». See ilmus juba 2010. aastal, kuid uusi tekste avaldas ta siin-seal ikka ja veel ning lisaks jõudis Hasso Krulli koostatuna möödunud aasta lõpul kaante vahele tema mahukas valikkogu «Kõik redelid on tagurpidi».
Ühesõnaga, mul on tunne, et me peame rääkima Enest. Kui nägin, kuidas võttis teadet tema lahkumisest vastu kultuurihuvilisem osa sotsiaalmeediast – aga kust siis veel me saame tänapäeval teadust sellest, mis «toimub tegelikult»? –, jõudis äkitselt pärale: aga võibolla oli ta tõepoolest viimane Torn, mis kõrgus suveräänselt üle kõigi kultuurisõja rinnete, üle täiesti erinevate esteetiliste maitseprogrammide, kirjanduspõlvkondade, mille tahes?
Mis puutub angažeeritusse, siis eks ikka oli patriootilise kasvatustöö huvides üritatud tema proosat juba üksnes selle ainestiku ja autori isikuloo tõttu ka veidi ära kasutada, aga tee, mis tahad: on asju, mis lihtsalt ei kooldu liistudele.
Õieti on kogu see tema koht ja kuvand eesti kaasaegses kirjandusloos fenomen, mis sõna otseses mõttes sülgab näkku kõigile kultuuriturundusstrateegiatele. Jaa, üldiselt omaks võetud normide kohaseid maalilisi poetessifotosid ei saanud temast disainida. Aktustel etlemiseks piisavalt kõlavaid luuletusi tema loomingust ei andnud välja rebida.
Üldse olid ju tema parimad luuletused pigem nii aruka inimese kui ka lüürilise luulelugeja pilgule arusaamatud nihestatud sõnakänkrad, kust alles setmendal lugemisel võis heal juhul äratundjale vallanduda see sinna kätketud, peaaegu üleinimlikult tihendatud kujundimateeria, aga siis ka juba vastupandamatu jõuga.