Ugala teatri värske lavastus «Nagu Soomes, aga veel parem» on ristitud kontorimuusikaliks. Lavale vaadates leiamegi end Telliskivi loomelinnaku laadsest kontoris. Noored töötajad istuvad, kõrvaklapid peas, pilgud sinaka kumaga ekraanidel, kütuseks korralik annus kohvi. Kõik manavad ette asjaliku ilme, ehkki nagu sündmuste kulgedes selgub, eelistaksid nad parema meelega pinksi mängida või rasvast India toitu sisse pugida.
Tellijale
Millal hakkame rakendustest sõltuma?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lavastus liigitub paljukõneldud tehnoloogiliste vidinate kõrvalmõjude diskursusesse. Ka pidepunkte lapates – suhte- ja suhtlusraskused, info üleküllus, pidevast võrgustumisest tulenev stress ja teiselt poolt peale pressiv «ühenduses oleku» vajadus – tundub, et see probleem on tehnoloogiateemalistes diskussioonides ühel või teisel moel pidevalt esindatud. Limiit hakkab täis saama, mistõttu on üha raskem leida uusi rakursse. Vähemasti pole seda suutnud (või tahtnud) etenduse lavastaja Valters Sīlis ega näidenditeksti autor Jānis Balodis, olgugi et neid peetakse läti teatri silmapaistvaimateks noorteks tegijateks.