Nagu öeldud, andis «Blade Runner 2049» tegemisse panuse mitu talenti, mistõttu ei tule üllatusena, et tegemist on märkimisväärse triumfiga, ja mitte lihtsalt tehnilise erakordsuse ning intelligentsuse pärast. Järjena on see kindel õnnestumine ennekõike põhjusel, et sündmustik on osavalt seotud 1982. aasta filmiga, ent siin pole sellest hoolimata hakatud kuidagi originaali ümber kirjutama või selle seaduspärasusi muutma.
Uus film ei kopeeri ega kahjusta originaali, vaid täiendab seda lugupidavalt. Niisiis loodan, et film õpetab veel aastaid teistele kineastidele, kuidas vändata suursugune järg unustamatule kultusteosele. Mõelda vaid, et algse «Blade Runneri» režissöör Ridley Scott isiklikult väntas oma teisele kuulsale ulmekale «Tulnukas» alles äsja kentsaka eelloo (alapealkirjaga «Covenant»), mis mäletatavasti samasugust naudingut pakkuda ei mõistnud.
Üheks «Blade Runneri» suureks mõistatuseks on näiteks olnud Deckardi tõeline olemus. Vastupidiselt «Covenantile», mis hävitas haledalt 1979. aasta «Tulnuka» põnevamad saladused, ei tunne uus «Blade Runner 2049» vajadust Deckardi kohta kindlat vastust anda, et fännidel oleks luksus edasi mõistatada.
Paraku püsib oht, et kaks ja pool tundi pikk ning peaaegu täielikult actionʼi-vaba «Blade Runner 2049» hakkab tõsiselt frustreerima kannatamatu loomuga vaatajaid, kellele nii aeglaselt kulgevad filmid mõjuvad võõristavalt. Siinkohal võib aga näidata näpuga rohkem filmi kui publiku poole.
Nagu «Saabumise» puhul, ihkab Villeneuve jutustada lugu äärmiselt rahulikus tempos, kuid mitut pikaldast stseeni saanuks selgelt montaažiruumis kitsendada, ilma et oleks pidanud tegema tõsiseid ohverdusi. Näiteks kipuvad venima Goslingi ja talle iga päev seltsi pakkuva seksapiilse tehisintellekti Joi (Ana de Armas) privaatsed hetked.