Üldjoontes niimoodi kunsti sada aastat tagasi mõistetigi, kuid maailm on selle ajaga meeletult muutunud ja oleks tagurlik eeldada, et elu osaks olev kunst peaks säilima samasugusena.
Lohutuseks võib mõelda sellele, et ka 19. sajandi lõpu ja 20. sajandi alguse uut väljendusviisi otsivat kunsti sageli ei mõistetud, kuid tänapäeval on see kõrges hinnas. Elame aga praeguses hetkes, kiiresti muutuvas maailmas ja pole mingit mõtet loota, et saja aasta pärast oleks praegusaja kunst enamikule inimestele huvitav. On loomulik olla avatud kõigile kaasaja protsessidele ja kunstivallas annab Tallinna fotokuu selleks kuhjaga võimalust.
Tänavune rahvusvaheline kaasaegse kunsti biennaal ehk Tallinna fotokuu on järjekorras juba neljas, mis tähendab, et tegu on järjest areneva ja mitmekesisema, juba traditsiooniks saanud kunstiüritusega. Ligi kaks kuud, 1. septembrist 29. oktoobrini kestva ürituse on ellu kutsunud Fotokunstnike Ühendus, kes koostöös Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskusega on lähtepunktiks võtnud fotograafia ja kaamerakultuuri arengu, keskendudes kunsti seostele nüüdisaegses ühiskonnas, majanduses ja poliitikas.
Fotokuul toimub ka Eesti Fotokunstimess, mis on ainus kunstimess Eestis. Biennaali mahu suurenemisest räägib see, et lisandunud on mitu uut näitusekohta ja osa fotokuu programmist on viidud Narva linna; toimub maalinäitusi, installatsioone, stuudiokülastusi, raamatuesitlusi ja filmilinastusi.
Kunstihariduse rikastamise võimalus
Üks osa fotokuust on olnud haridusprogrammid koolinoortele, mida sel aastal pakuti välja viis. Haapsalu Noorte Kaasaegse Kunsti Stuudio valis välja ARSi projektiruumi haridussessiooni koos kunstnik Laura Põllu ateljee külastusega samas majas ja EKKMi haridussessiooni, mis keskendus teose ja vaataja suhtele kaasaegses kunstis ning «Neandertali koobaskooli» näituse-residentuuri tutvustusele selle ühe tegija Viktor Guroviga.