«Aukartust äratav» esilinastus tänavusel Cannesʼi filmifestivalil ja kui õigesti aru sain, siis need, kes filmi nägid, rääkisid pettumusest. Mis oli omakorda vähemalt minule väga hea platvorm kinnominekuks, sest mis võiks olla parem kui vaadata filmi, mille puhul ootused on nii alla kruvitud. Nagu mainitud, räägib see ajast, mil Godard oli saanud valmis filmiga «Hiinlanna» (1967). «Hiinlanna» on kinoessee-laadne film viiest maoismihuvilisest noorukist ja põhineb väga lõdvalt ka Dostojevski romaanil «Kurjad vaimud».
Publik võttis «Hiinlanna» esilinastusel filmifestivalil väga leigelt vastu, lausa nii leigelt, et festivali direktor võitles unega, näitab meile film. Godard, kes oli muutnud kinoajalugu oma debüütfilmiga ja kuni aastani 1967 teinud kolm filmi aastas, millest kõigist on saanud rohkem või vähem klassikud ning mille arengusuund muutus laias laastus võttes poeetilisest järjest poliitilisemaks, oli jõudnud «Hiinlannaga» loomingulise kriisi olulisse punkti – sinna, kust vaatasid vastu kunstiteose raamid ja muu, mis sealt välja jäi, ehk lihtsamalt väljendudes elu ise oma vajalikus tüütuses.
Samal ajal toimusid 1968. aasta sündmused Pariisis, kus levis hoogsalt seniste väärtuste ümbervääristamise vaim ja kodanlikkusele, mille üheks avaldumisvormiks võis pidada ka kunsti tema traditsioonilisemates ja ruumilisemates või omailmsemates vormides, kuulutati kadu. Üha tähtsamat rolli mängisid tolleaegsel kultuuriväljal situatsionistid, kes süstisid reaalsusesse fiktsiooni ja vastupidi. Kunst pidi sekkuma kõige otsesemalt ellu, mis iseenesest on üks väga 20. sajandit iseloomustanud prantslasliku vaimu omadus, see elitaarsuse ja pööbellikkuse paradoks (ka kõnealuses filmis küsib Godardi sõber, samuti kuulus režissöör Bernardo Bertolucci talt võtmeküsimuse: miks ta tahab proletariaadi eest kõneleda, seda proletariaati tegelikult tundmata?).