«Uue inimese» toimetas Tiina Hallik. Tema tegeles pigem grammatikaga – küll väga sõbralikult, arvestades, et enamasti eksisin reeglite vastu tahtlikult.
Et keegi toimetajaist pole minu tekstide kallal otseselt vägivallatsenud, pole mul selles osas kellelegi etteheiteid teha. Kuid muidugi pean toimetaja rolli luulekogu valmimisel määravaks. Seda, milline oli raamat enne toimetajat, ei näe ju enamasti mitte keegi.
Oma esikkogu lõpuluuletuses kirjeldad üht päeva ja isegi minutit, täpsemalt 2014. aasta 20. märtsi pärastlõunat kell 15.22, kui panid pintsaku selga ja suitsupaki tasku ning läksid otsima Mariat, kes tundub olevat sinu metafüüsiline muusa. Kas oled ta nüüd leidnud?
Tänu jumalale (sic!) ütlesid, et Maria on metafüüsiline. No muidugi on mu vahekord temaga mõnikord ihulinegi. Aga see selleks. Leidnud? Jah. Kaotanud? Jah. Kui ta päriselt kätte saada, pole enam tarvis ega tahtmist midagi kirjutada. Või vastupidi.
Mida arvad mõttest, et sinu tekstide hajusat luulemina hoiab läbi kolme seni ilmunud kogu tervikuna koos eelkõige just see Maria?
Mingem kaugemalegi: minu tekstivälist hajusat mina hoiab läbi kahekümne seitsme seni elatud aasta tervikuna koos eelkõige just see Maria.
Millised autorid ja teosed on sind inimese ja kirjanikuna kõige enam mõjutanud?
Olen varemgi maininud, et võimsaim lugemiselamus oli William S. Burroughsi «Naked Lunch». Ihuliselt ja vaimselt. Ehk sattusin seda lugema õigel hetkel. Teismelisena. Ehk vabastas see raamat minu jaoks kirjanduse. Vallandas kirjanduse, näitas, milleks kirjandus on võimeline, mis kirjandus on. Sarnase – küll nõrgema, sest Burroughs tuli minu juurde varem – mõjuga olid Lautréamont’i «Maldorori laulud». Sinna otsa veel teisigi kuulsaid dekadente, sürrealiste, biitnikuid ja nn postbiitnike. Eesti lugejale vähem tuntud nimedest tooksin välja Ted Berrigani ja Bill Knotti. Ja kordan: ma annan endale täiel määral aru, et nende raamatute ja autorite mõju sõltus suuresti hetkest, mil need minu kätte sattusid. Võinuks minna teisiti.
«Conceptio immculata» (2017)