«Tahe» on Keerdi neljas (meta)füüsilise teatri lavastus Tartu Uues Teatris. Etendajateks taas kord trupp Kompanii Nii, kelle harjumuspärase koosseisuga (Liisa Tetsmann, Gerda-Anette Allikas ja Taavi Rei) on seekord liitunud Riho Vahtras. Varasemad teosed («PURE MIND», «Põletatud väljade hurmaa» ja «KOON») on moodustanud mõttelise sarja, haakudes nii kujundikeelelt kui temaatiliselt tervikuks.
Laval on jutustatud lugusid Inimesest ja tema Kehast, selle kujutamis- ja nägemisviisidest, suhetest, rollidest, märgilisusest ja mängulisusest. «Tahe» lülitub kindlasti sellesse ahelasse, kuid mõjub paradigma nihkena, ehk isegi senist kogemust tühistava filosoofilise kannapöördena, mis võtab kokku ja joonib alla (et mitte öelda: kirjutab üle) Keerdi senise loomingu Tartu Uues Teatris.
Renate Keerdi lavastajakäekirja iseloomustav optimism, elu pühitsemine ja juubeldus, pulbitsev huumor ning üdini raputav absurd on asendunud melanhooliaga. Inimene on kaotanud oma mina ning triivib äreva ja üksildasena olemise külmas avakosmoses. Etendajatelt on kooritud viimnegi kiht isikupära. Näitlejate näod on varjatud või moonutatud, neid asendavad maskid, hiiglaslikud lillesülemid, paberkonstruktsioonid. Laval liikuvatel kehadel pole individuaalset loomust, enamasti ka füüsilist sugu ega seksuaalsust, iseloomulikud tunnused on tasalülitatud. Identiteedi on asendanud entiteet, üldine olev.
Maailm on külm paik, kus kehtivad vaid looduse karmid seadused, inimese elu aga nullsummamäng. Ta raev on loid, hääl hädine, liikmed pehmed. Ara ja agressiivse, manipuleeriva ja õela, laisa ja lodevana heitleb ta jõuetult eksistentsi nähtamatu tumeainega. Autor vaatleb inimolu ja individuaalse tahte tühisust leebe kahetsuse ja kaastundega. Absurd on, kuid see on nukker. Huumor on, kuid see naer on tume.