Kui lased oma lapse- ja pubekaea silmade eest läbi, siis kaevad ikka mälust välja midagi, mis oli sügaval peidus unustuste lademe all. Paned kirja, ja enam ei torgi. Olin oma tänavalt ainus, kes keskkooli lõpetas. Ja ikkagi ütlen, et mul olid head ja helged uulitsasõbrad.
Supilinna päevadel mõni aeg tagasi torkas üks ea- ja uulitsakaaslane: sinust, Olev, polnud asja! Vaadake, juba paariteistkümnesena jäin ma piigadele silma. Uhke tunne, paneb kirjutama, fantaseerima sedagi, mis oleks olnud, kui oleks olnud asja…
Praegu vaieldakse, kuidas hinnata nõukogudeaegset lapsepõlve. Tänaval nõukogude korda polnudki ning tänav oli tähtsam kui kool. Meie mängud – trifaa, kull, nuga, pada, vaks, pitka (viimased kolm on kopikamängud) jne – pärinesid tsaariajast, mitte ükski sotsiaalne kannapööre polnud neile mõjunud ning seda enam olime neist innustunud. Ma oskaksin kõiki neid mänge praegugi ette näidata, nii et mu mäluniit ulatub tsaariaegagi.
Kas sellele jõgiromaanile on veel mingil kujul lisa tulemas?
Kirjandusena mitte, kuid ääri-veeri on juttu tehtud filmitegemisest. Muidugi tahaks, et see saaks teoks. Arvan, et Supilinnale taustana on ühest ülesvõtmisest («Supilinna salatselts» – toim) veel vähe.
«Haapsalu tragöödia», mis võitis 1998. aastal Eesti Kultuurkapitali aasta proosaauhinna, on teie seni hinnatuim teos. Kas see on teie parim teos ka teie enda meelest?
Kahe peale Kaur Kenderi romaaniga «Iseseisvuspäev». Ma tean üsna palju inimesi, nii kirjandusproffe kui ka argilugejaid, kes arvavad nõnda. Ikka küsitakse, kus on teine osa. Esimene ja kolmas on kaante vahel, teist ei soovi keegi avaldada. Ma ei oska ise hinnata, ma mäletan ainult, kui õnnis ja vaba tunne oli seda kirjutada. Ei mingit hambad ristis ponnistamist, sulg lippas nagu noor jumal.