Pilt, mille Berg lugejale maalib, pole mustvalge. Minajutustaja ja Mati pole valmiskujul karikatuurid – nende isiksused on sageli ambivalentsed ja muutlikud. Mati pole pühak, vaid langetab nii mõnelgi korral lausrumalaid otsuseid. Eesõigustatud kaabakas, kelle ettekujutus kitsikusest on baarihindade võrdlemine ja stripibaar, on niisamuti vanaisa surmast kohkvel poisike ja oma vennast siiralt hooliv täiskasvanu. Piskuhaaval avaneb ta koguni Mati maailmale, muusikale ja kergematele psühhotroopsetele ainetele.
Nõnda mõjubki lõpp, mil ühiskonna pahupool minajutustaja erapooletuse kiuste mehele järele jõuab, traagiliselt. On kahju inimesest, kelle jaoks «sõjavägi ja ülikool ja karjäär, sõbrad ja seksuaalsed suhted, osad õnnestunumad, teised vähem» ammendavad elu võimalikud tähendused.
Kuigi teos kujutab peaasjalikult kahe mehe – minajutustaja ja tema venna Mati – elukäiku, on raamatu naiskarakterid rõhutatult, lausa salapäraselt arukamad. Seda terutab Mati Houellebecqist inspireeritud arvamus, et maailm oleks põhimõtteliselt parem paik, kui seda valitseksid meeste asemel naised. Minajutustaja universumis on naised kättesaamatud, hõljudes justkui teispool egoismist rikutud maailma – isegi kui nad on selle ohvrid, säilitavad nad kindla ja sõltumatu meele.
Samal ajal kui minategelase elu omakasu püüeldes ühtepuhku põrub, sümboliseerivad naised elutarkust, isekusest loobumist. Peategelase patoloogiline impulss hüljata armastatud naine niipea, kui viimane ei anna mehe egoismile järele ja koguni sellele moraalselt peale jääb, on üks näide sellest.
Niisuguseid «targa südamega» naiskujusid, kes lükkavad kapseldunud meestegelased uue eluastme poole, leidub kirjandusloos hulgi, nagu on ka täheldanud kirjandusteadlane Maarja Vaino Dostojevskile ja Tammsaarele tuginedes. Niisugune instrumentaalne kuju koos paratamatu isikupära kaoga pinnastub mõnel määral ka Oliver Bergi üllitises. Kilbile tuleb näiteks tõsta puhtdostojevskilik prostituut Thérèse – peategelase nukrameelsete pihtimuste õbluke, kuid mõistva hingega kuulaja.