Nõmmik: Jah, paljud noored ja andekad tantsuloovisikud kaovad tantsupildist tantsija/koreograafina tõesti kiiresti. Põhjuseid võib olla alates välismaale minekust, siirdumisest pedagoogitööle (mis on iseenesest väga oluline ja väärtuslik) kuni erialavahetuseni. Neil tuleks aga paratamatult ette tulevatest seisakutest üle saada ja edasi minna.
Miks meie alles oleme jäänud? Ilmselt sellepärast, et oleme siiani leidnud motivatsiooni ja inspiratsiooni ning austame väga seda kunstiliiki, mis on meile erinevatel eluetappidel erinevate teemade ja ideedega kõnekas olnud. Tundub, et see kunstiliik kõnetab elavalt ka neid, kellega me koostööd teeme.
Upkin: Kas teie käes ongi siis Eesti kaasaegse tantsu monopol, eriti kui silmas pidada, et teie juhtida on ka TLÜ koreograafia õppekava?
Nõmmik: Milline monopol? Absoluutselt mitte, monopoli saab ilmselt omada vaid see, kellel on vahendid ja võimalused monopoli kehtestamiseks – meie valdkonnas (kaasaegses tantsus) näiteks püsirahastus ja ka koht regulaarseks tegevuseks ning ka oma tegevuse nähtavaks tegemiseks.
Fine 5-l selliseid võimalusi ei ole. Mis puutub TLÜ koreograafia õppekavasse, siis sinna valitakse kõik õppejõud konkursi alusel. Kõik, kes soovivad konkureerida ja kvalifitseeruvad, saavad kandideerida ja komisjon valib.
Vaatamata vahendite vähesusele kaasame ülikooli õppetöösse võimalusel paljusid tantsuvaldkonna olulisi tegijaid. Neid vahendeid ja võimalusi peaks aga ülikoolis palju rohkem olema, et Eesti loovisikuid ja ka väliskülalisi kutsuda.
Upkin: Balletikooli lõpetajad, kes teatrisse tööle ei saa, on tihti TLÜ koreograafia õppekavas pettunud, et peavad õppima koos «inimestega tänavalt», kes tõmbavad õppe taset oluliselt alla. Inimesed on erinevad, mõned pigistavad silma kinni ja ajavad oma asja, päris paljud aga loobuvad või manduvad ja neist ei saagi asja, kuigi platvorm peaks ju olema parem kui neil «inimestel tänavalt». Või eksin ma? Kuidas teha koreograafia õppekava kasulikuks ka balletikooli lõpetanule või miks mitte ka balletialast kõrgharidust soovijale?