Raamatud seostuvad ajaloo talletamisega. Praegusel juhul näeme rabedate raamatulehtede vahel hiilivat Agnese minevikusündmusi. Emotsionaalselt pingelist seisundit võimendab kilav, kohati kõrvulõikav taustameloodia. Vesi, mida näeme filmitud kaadrites tasaselt vastu kivisid pekslemas, kannab randa lohutavamad noodid. Nagu ka animatsioonis domineeriv valge värv, mida võib pidada puhastumise sümboliks.
Animatsiooni katab kuni lõpuni teatav saladuseloor. «Minnalaskmist» võibki vaadata teraapilise loona, mille eesmärk ei ole avada kõiki minevikudetaile, vaid anda edasi ühe tüdruku lugu, või nagu nimigi viitab – minnalaskmine.
Lundgren on aastatega loonud oma karakterite maailma. Rotte, rebaseid, jäneseid ning teisi karvaseid ja sulelisi liitval maailmal on ühenduslüli reaalsusega, ent see toimib mängulisel, humoorikal moel. Lundgreni värskeim film «Manivald» on enne Eestisse jõudmist siin- ja sealpool maailma ringi tiirutanud ning valitud ka mitmete oluliste festivalide programmi.
Joonisfilmi keskmes on peagi 33. sünnipäeva tähistav Manivald, kes jagab katusealust ühes emaga. Ema-poja suhte sõltuvuslik ja ülehoolitsev aspekt avaldub juba algussekunditel. Rebasemamma poleerib seinal rippuvat Manivaldi portreed ja korjab põrandalt poja sokke. Manivald näeb samal ajal und – millest muust kui sokkidest. Duo niigi roostetanud dünaamika lööb täielikult paigast seksikas hunt Toomas, kes tuleb parandama rikkiläinud pesumasinat.
Lundgreni loomingut rikastab värvikas detailide mäng. Pealtnäha lohaka elegantsiga laiali pillutud elemendid paljastavad kõnekaid nüansse. Nii ka värskeimas filmis.
Seinal rippuvate ülikoolidiplomite järgi näeme, et Manivald on kraadid omandatud nii ajaloos, filosoofias, kui ka luuleteaduses. Kusjuures sellega rivi veel ei lõpe. Ka Manivaldi ema on paras kultuurilemb. Vähemasti nii võib järeldada naise lugemisharjumustest. Ühel hetkel särab emarebase käes isegi raamat «The Male Nude in Art».