Otsekui sellestsamast stereotüübist lähtudes on Madli Lippur valinud oma debüütromaani peategelasteks prantslased. Ehkki õigupoolest on teose peategelane – ja võib vist öelda, et koguni kangelane – hoopis kahte prantslast ootamatult tabav armastus. Kuna see armastus on idülliline, igavene ning sümmeetriliselt kahepoolne, peaks selle kunstiline kujutamine olema oma lõpptulemuse poolest sama igav ja ettearvatav kui heledates värvitoonides naivistlik akvarell lilleõitest.
Kuid Lippuri teoses kirjeldatud idüllis leidub intriigi rohkem kui keskmises krimkas, sest see on keelatud idüll: armastajad ei ole mitte üksnes hingesugulased, vaid ka lähisugulased. Täpsemalt poolvend ja poolõde, kel veel pealegi 24 aastat vanusevahet. Ja seda suhte alguses oma 13. kevadet käiva õe kahjuks.
Võrreldes näiteks Nabokovi «Lolitaga», mis mõjub tavaliste armastusromaanide kõrval konservatiivse eluhoiakuga lugejale suure, põhjendamatu ja andestamatu perverssusena, teeb «June | Julien» sellest veel mitu suurt sammu edasi, sattudes moraali piiride taha ning jättes lugejale võimaluse lähtuda oma emotsionaalsetes ja eetilistes hinnangutes kas kasvatusega kaasa saadud sündsustundest või isiklikust südamehäälest.
Juriidilises mõttes kõnnib Lippur muidugi väga õhukesel jääl, kuna Eesti Vabariigi kohtusüsteem tõestas Kaur Kenderi hiljutise kohtusaaga näitel, et inkrimineerib kirjandustegelaste teod nende kirjapanijaile. Seega pole kahjuks ime, kui Lippurile tuleb koos preemiaga ka kohtukutse...
Kas langemine või lendamine?
«June | Julien» kasutab armuloo anatoomia ja arengu kirjeldamiseks kirjade vormi. Ilmselt sooviga vältida literatuursust ja selget autoripositsiooni ning mõjuda ehedalt, pääseda tegelastele paremini naha alla. See palju kasutatud kirjanduslik võte ei mõju antud teoses paraku loogilise (kiri kui võimalik asitõend) ega loomulikuna (eelkõige otsekõne rohke kasutamine), kuid ajab asja ära.