Eesti metsosopran Kai Rüütel astub Meg Page’ina üles Giuseppe Verdi ooperis «Falstaff», mille lavastaja on kahekordne Oscari-võitja Christoph Waltz. Rüütli jaoks on see juba viies lavastus Belgias Antwerpenis ja Gentis tegutsevas Flaami Ooperis (Vlaamse Opera).
Eesti metsosopran laulab Oscari-võitja lavastuses
«Kõik siinsed projektid on olnud väga erakordsed,» ütles Rüütel Postimehele. «Küll olen poolalasti mudas püherdanud, siis jälle ülekullatud või hoopis kaks ja pool tundi liikumatult veerandtoone punnitanud. Nüüd siis maailmakuulsast näitlejast lavastaja.»
Waltz on Austria-Saksa päritolu näitleja, kes saanud palju tunnustust muuhulgas režissöör Quentin Tarantino filmide osatäitmiste eest. Tema viimased näitlejatööd on näiteks Bondi-filmis «Spectre» (2015) ja «Tulbipalavik» (2017).
«Olin alguses pisut skeptiline, sest see on alles teine ooper, mida Waltz lavastab, aga sellest on kujunenud üks mu kõige meeldivamatest prooviperioodidest,» sõnas 36-aastane ooperilaulja.
«Waltz on loonud ülimalt rahuliku, positiivse ja professionaalse töökeskkonna. Teab täpselt, kuidas lauljad töötavad, ega nõua kohe perfektsust, vaid ehitab stseenid üles järk-järgult üha detailsemaks muutudes,» ei ole Rüütel kiidusõnadega kitsi. «Samas teab ta hästi lauljate mugavustsoone ja ka kohati esinevat ebakindlust. Waltzile meeldib lauljatega stseenid läbi arutada ja nende ettepanekud arvesse võtta, nii et me tõesti loomegi seda lavastust täielikus koostöös ja kõik, mis me laval lõpuks teeme, tundub loomulik.»
Rüütel lisas, et kui «Falstaffi» esitatakse tihti farsiliku komöödiana, siis Waltz tahab seda iga hinna eest vältida ning leida üles sügavam lugu, milles saab ka nalja.
Rüütli professionaalsele karjäärile pani aluse Jette Parkeri noorte artistide programmi (2009–2011) valituks osutumine. Esimene kuulus ooperiteater, kus ta laulis, oli Londoni Covent Garden.
«Mul on metsikult vedanud. Seal sain ka esimesed kogemused lauldes selliste staaridega nagu Anna Netrebko, Angela Gheorghiu, Rolando Villazón, Dmitri Hvorostovski, Joyce DiDonato jpt. Rääkimata muidugi maestro Antonio Pappanost! Kuna andsin endast kõik ja arenesin korralikult, on mind korduvalt Royal Operasse tagasi kutsutud. Sügisel teen kaasa uuesti Richard Wagneri «Nibelungide sõrmuse» tsüklis, kus muide laulab Hagenit meie oma Ain Anger.»
Rüütel jääb maailmalavade vallutamise osas tagasihoidlikuks ja ütleb, et teeb hetkel veel väiksemaid toetavaid rolle.
«Küll väga heades ooperimajades, aga tippu on pikk tee minna. Õnneks on mul väga hea agent, kes tunneb mu häält ega suru tegema midagi, milleks ma veel valmis ei ole. Tasapisi hakkan valmistuma suuremateks rollideks ja eks järgmised viis aastat näitavad, kui kaugele ma tegelikult jõuan.»
Eestis saab metsosopranit kuulata järgmise aasta 17. aprillil, kui koos Riina Pikaniga korratakse Tallinnas Estonia Talveaias viimaste Saaremaa Ooperipäevade kava.