Meri on kohal mitmes mõttes: merelaineid ja meretuult imiteerib koor, mere kohal lendavaid kajakaid kontrabassil Taavo Remmel, mere ümber keerleb tegevus, meri on metsik, võrgutav ja lõppude lõpuks hukutav jõud.
Pole imekspandav, et Voorand on oma otsingutes-rännakus jõudnud suurvormini. Koos Eesti Filharmoonia Kammerkooriga jutustas ta Niguliste kontserdisaalis 26. novembril muinasjuttu, küll mitte kaasaegset, nagu viimasel ajal rohkem kombeks, vaid tahtlikult arhailise varjundiga lugu, mida Voorand ise nimetab eeposeks. See lugu on saanud ka kaante vahele ja ilmunud raamatuna.
Küllap oli väljamüüdud Niguliste kirikus publiku seas palju neid, kes Kadri Voorandi tegemisi on jälginud alates vähemalt aastast 2006, kui ta ilmus festivalile Jazzkaar suhteliselt tundmatu tütarlapsena, et esitada Thelonious Monki muusikaga kava.
Aastaid on mööda läinud, vett on merre voolanud ja võiks arvata, et Voorand ei olegi oma põhiolemuselt eriti selle aja jooksul muutunud. Esimesel hetkel rabas ta just oma ebakonventsionaalsusega, täiesti originaalse lähenemise ja jultumusega, ilma milleta ei saa Monki ega džässi üldse esitada.
Poleks tollal arvanud, et üksteist aastat hiljem kirjutab ta niivõrd heakõlalise, esteetiliselt laitmatu kooriteose. Voorandit eri koosseisudes ja projektides varem näinutele tuli küllap tuttav ette varasemast ka elektroonika, luuperite ja kajaefekti kasutamine.
Minu jaoks on Voorand seni olnud džässlaulja. Samas on džäss ise mõistena hägustunud. «Laineile end kingin» ei ole džäss ega peagi olema, vaid näitab Voorandit kui autorit hoopis teisest küljest. Näiteks Norra juurtega helilooja Ola Gjeilo muusikaga pole seda ehk väga ülekohtune võrrelda.