«Öine avarii» juhatab meid räämas Kõrgõzstani külla, kus toimetab tasapisi üksik vanaldane mees (Akylbek Abdykalykov). Ta teeb juhutöid, elab oma päevi näinud majakeses ja püüab hakkama saada põlgusega, mis langeb talle ühiskondlikus hierarhias kõrgemal seisjatelt.
Linateos on üles võetud Kõrgõzstanis kauges Õsõkköli järve äärses maanurgas, mis oli nõukogude ajal populaarne suvitamispaik. Filmile püütud kaadrites avavad end vaataja silme ees möödunud režiimi jäänukid: tühjad puhkemajad, lagunevad esindushooned, vanad elumajad ning tolmused teed. Ning selle keskel nukrad heidikud, kelle hulka kuulub ka filmi peategelane.
Mehe eluolust kõnelevad kiletatud majakatus, askeetlikult sisustatud ruum koos nurkadest piiluvate tolmurullide ja põrandal vedelevate tühjade pudelitega. Pere on vanamehe täielikult hüljanud, isegi tema oma poeg sõimab teda koeraks. Tal pole kedagi, ainult teised külajoodikud. Mida muud sellises olukorras teha kui pärast tööd pits tõsta?
Temirbek Birnazarov tunnetab suurepäraselt üksildaste maasoppide nukrat argireaalsust ja maailma poolt unustusse jäetud inimeste hingepiina. Ta ei mõista heitunuid hukka, pigem vastupidi, läheneb neile empaatiaga. Sellest ka filmi «Öine avarii» võlu. Linateos on seda kõnekam, et ääremaadel lokkav vaesus ning sinna jäänute üksildus on ühelt poolt küll aktuaalne teema, kuid samas ei pöörata sellele piisavalt tähelepanu. Pole harv, et probleemidest kõneledes kiputakse süüdistama kohalikke endid. Küll heidetakse ette vähest ettevõtlikkust, tööisu puudumist, kehvapoolset haridust. Kriitika külameeste kohta, kes rüüpavad poe ees odavat õlut, on igapäevane nähtus.