Kõva sõna. Braavo! Nii ütles Isabelle Huppert Tiit Ojasoole. Maailmakuulus Prantsusmaalt pärit näitlejanna ja Eesti lavastaja kohtusid Rooma antiikses südames asuvas Palazzo Venezias, neid viisid kokku teatrimaailma Oscariteks nimetatud Euroopa teatriauhinnad. «Uue reaalsuse» ehk European Theatre Prize New Realitiesi nimelise auhinnaga tunnustati NO99 tööd alates teatri algusaastast 2005. Pea 90 filmis ja kümnetes lavastustes mänginud, mitmete preemiatega tunnustatud Isabelle Huppert viis Itaaliast koju elutööpreemia.
«Ma ei teadnudki, et Isabelle käis kolmapäeval «Kõntsa» vaatamas. Aga ta astus eile ligi ja kiitis. Vaevalt et mu habet,» naerab NO99 teatri üks kunstilisi juhte, lavastaja Tiit Ojasoo.
Ene-Liis Semper, NO99 teine kunstiline juht ja lavastaja, lisab kõrvalt, et neil polnud mahti Teatro Argentina pea 700-kohalises saalis, kus NO99 lavastusega «NO43 Kõnts» külalisetenduse andis, publikut jälgida. «Pühendusime sel hetkel tõesti ainult etenduse andmisele. Kogu ettevalmistusprotsess oli suhteliselt pingeline. Mul on hea meel, et meie näitlejad suutsid ooperiteatri mastaabis saalis fookust hoida. Publik jälgis toimuvat suure tähelepanuga. Ma arvan, et me jõudsime kohale.»
Ene-Liis Semperil on õigus. Kohale ja publiku – punaste samettoolide, kuue rõdureaga ja uue aasta jaanuaris 286. sünnipäeva tähistavas Teatro Argentinas jälgis eestlasi Euroopa teatrieliit, sest 12.–17. detsembril toimus Roomas Euroopa teatriauhindade nädal – südamesse ja mällu NO99 end mängis.
Kui Eestis on «Kõnts» tekitanud vastakaid emotsioone, siis Roomas ei õnnestunud kohata ühtegi teatrikülastajat, kellele laval toimunu poleks muljet avaldanud. Etenduse ajal oli saalis tunda publiku kohalolekut ja suurt keskendumist. Aplaus etenduse lõpus oli võimas. Originaalne, hea muusikaline kujundus; tekitas erinevaid tundeid, head näitlejad, eriti see vanem naine (Marika Vaarik); tahaks näha selle teatri teisi lavastusi, tekitas huvi; mitmekihiline, ekstreemne; nende pärast tasus siia sõita: uuenduslik, väga julge. Nii reageeris teatriteadlik publik.