Viha, kättemaks ja vaimukus 21. sajandi Ameerikas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Frances McDormandile pilgutab märtsi alguses üsna tõenäoliselt silma väljapaistva karjääri teine kuldmehike.
Frances McDormandile pilgutab märtsi alguses üsna tõenäoliselt silma väljapaistva karjääri teine kuldmehike. Foto: outnow.ch

Lõhestumise ajastul on filmimaailm pööramas pilku suurlinnadest välja teise Ameerika poole. Eelmisel aastal püüdles mitut aastalõpuauhinda võrratu pangaröövipõnevik «Läbi tule ja vee» («Hell or High Water»), mis vedas vaataja retkele läbi vaesunud ja lootusetu Lääne-Texase. Nüüd tõotab parima draamafilmi Kuldgloobuse tuules veel kogukamat preemianoosi «Kolm reklaamtahvlit linna servas» – lugu ühe otsusekindla ja teravkeelse naise heitlusest oma tütre mõrva järel õiglust leida.

«Kolm reklaamtahvlit linna servas» on pälvinud pea ühehäälse kiidukoori ja pole raske näha, miks. Film on tugev vormiliselt ja kõnekas sisuliselt, maalides oma maailma ühtaegu piibellikult võimsate pintslitõmmetega heast ja kurjast, õigest ja valest, ning säilitades samas harukordselt tähelepaneliku tunnetuse nüansside ja detailide osas.

Tagasi üles