Selle nähtuse juured ulatuvad minu meelest 2009. aastasse, kui Hollywood tõi välja Todd Phillipsi komöödia «Pohmakas» koos oma järgedega. See rääkis varases keskeas meeste võitlusest oma minapildi, ebakindluse ja huvitavate uimastitega. Filmid said populaarseks, tõid raha sisse. Taani «Klassefesten» kopeeris mudeli Skandinaavia oludesse ning urgilased Soomest ja Eestist tegid kähku oma versiooni, mis kõikjal edukalt linastus.
Ameerika kino- ja teletoodang kultiveerib globaalset kultuurilist hegemooniat. Nii hakkabki väiksemates kultuurides tunduma, et siin tuleks naerda samade asjade üle kui seal, kus liiguvad miljardid dollarid.
Maailm meie ümber on muutunud õrnaks ja haavatavaks. Keskealise mehena tunnen kasvõi Postimehe toimetuses, et naljade peale, mis minu arust ei tohiks kedagi eriti haavata, vaatavad nooremad kolleegid mind kui nõmedat onu Heinot 2012. aasta «Tujurikkujast». Ka «Tujurikkujat» ennast ei saaks endisel kujul teha, niikuinii solvuti selle peale juba tol ajal, mis siis veel nüüd.
Nii ongi jäänud alles üks ühiskonnaklass, kelle üle võib süüdimatult ükskõik kui labast nalja visata – just need keskealised mehed. Neid on nii kasvatatud, et mees iga pisiasja peale pillima ei pista. Teiselt poolt võib mõelda, et onukesed said nii kaua oma privileege teistele ühiskonnaliikmetele peale suruda, et uues vapras maailmas ongi nende kord aastakümnete jooksul kogunenud arve ära maksta. Ehk leiavad ka lunastuse, kui enne ära ei sure.