Näitus võimaldab ausalt kõnelda sellest, kas ja kuidas võtab rahvuslus ühes või teises eelkõige Euroopa riigis avatud ühiskonna seiskohast kas vastuvõetamatuid või siis healoomulisemaid vorme – sellisena osutab näituse toimumise fakt iseenesest (sarnaselt NO99 korraldatud vabariigi aastapäeva vastuvõtu politiseeritud programmiga) kohaliku demokraatia suhteliselt heale tervisele.
Kuraator on näituse intrigeeriva pealkirja «Riik ei ole kunstiteos» laenanud Hegelilt, kelle silmis Riik esindas kõrgeima inimvabaduse kehastust. Riik üldmõistena on ratsionaalne, sedavõrd kui see on vaba. Samas oli Hegel teadlik, et iga konkreetset riiki piiravad selle enesekesksed huvid, mis võivad olla vastuolus teiste rahvuste huvidega.
Siit siis tõdemus, et kui kunstnik sublimeerib nähtava maailma näivused Absoluudiks, siis Riik, mida võivad mõjutada nii juhuslikkus kui ka kurjus, on alalises muutumises ja saamises. Olgu kuidas on meie arusaamisega kaasaegse kunsti teoste täiuslikkusest – pigem praegusaja kunst sellele enam ei pretendeeri –, võimaldab see pealkirjas kasutatud metafoor ometi efektset võrdluspaarikut. Sellest hoolimata, et ainus universaal, mis praegu töötab nii riikluse kui kunsti aspektis, on väitele lisatud küsimärk.
Tuleb tunnistada, et näitus on suurepäraselt komponeeritud, sisaldades mitmesuguseid tajurežiime, reaalsuse adresseerimise viise, kohati isegi vastakaid kunstilise eneseväljenduse vahendeid, ja pakub seega vaatajale eri retseptsioonitemposid, mis muudavad näituse kui terviku vaheldusrikkaks. Nagu tugevad kuraatorid sageli ei kasuta Katerina Gregos selleks eraldi kujundajat, terviku orkestreering kuulub eranditult talle.