Ent tegu polnud lihtsalt poliitiliste auhindadega. Kui väga sageli on minevikus olnud Oscaritega nii, et igas kategoorias on võimalik esile tuua üks-kaks nominenti, kes on teistest selgelt paremad, siis pühapäevase kuldmehikeste tseremoonia puhul võis öelda, et tänavu oli filmide vahel karm rebimine. Kõigi nominentide üldine tase oli äärmiselt tugev ning konkurents väga tihe. Võib vaid arvata, millised vaidlused ja kirglikud diskussioonid filmiakadeemias sel korral kulisside taga käisid.
Ma ise eeldasin, et kuna kõikides kategooriates olid nii kõvad tegijad, teeb akadeemia otsuse auhindu nii-öelda strateegiliselt jaotada, et iga meister või meistriteos saaks vähemalt midagi. Valdavalt nii ka läks, ent mõned üllatused tulid siiski.
See, et parima naispeaosatäitja Oscari võitis Frances McDormand, oli vist suhteliselt selge kõigile, kes nägid teda filmis «Kolm reklaamitahvlit linna servas». McDormand kasutas ka juhust, et anda oma panus rohkemate häälte kaasamiseks. Oma tänukõnes juhtis ta väga meeldejäävalt tähelepanu naistele filmitööstuses – jääb vaid loota, et seda pannakse tähele ning rohkem naisi saab enda soovitud lugusid rääkida.
Mitmekülgne Allison Janney võitis Oscari parima naiskõrvalosa eest filmis «Mina, Tonya», kus ta kehastas nimitegelase psühhootilist ema. See oli ka minu hinnangul täiesti ainuõige valik.
Parima meespeaosatäitja Oscari viis koju Gary Oldman, kes kehastas filmis «Süngeim tund» Winston Churchilli. Ehkki Oldmanil on olnud mitmeid teisi ja märksa huvitavamaid rolle, usun, et tema seekordses edus mängis kaasa see, et tegu oli alles Oldmani teise nominatsiooni ning esimese võiduga. See on nii kõva näitleja puhul täiesti kriminaalne. Nii on rõõmustav, et Oldmanil lõpuks kuldmehike käes on, ehkki võiks väita, et ta ei saanud seda (ainult) Churchilli eest.