Eks ta ole, Deleuze ja Guattari kirjeldavat ihade ja kapitali voolu läbi hingava, soojendava, sööva, sittuva, keppiva masinametafoori, nad viitavad Marxile, Freudile, Bataille’le ja veel paarile filosoofile, naljatavad «solaarse päraku» teemadel ja valmistuvad ühtaegu psühhoanalüüsi ja marksistliku ühiskonnaanalüüsi ümberlükkamiseks (või kokkukeevitamiseks, sõltub, mis nurga alt vaadata). Ja see on alles esimene lehekülg.
Vähem kui silmipimestavast esmakogemusest kiputakse rääkima sellele tavaliselt järgnevast rämedast rühkimisest. Nagu teinekord võib ikka juhtuda, siis kui esimesed vapustavad kirehood mööduvad, selgub, et needsamad omadused, mis uue kallima nii vastupandamatuks, kütkestavaks, kogu tähelepanu hõlmavaks, pidevat stimulatsiooni pakkuvaks muutsid, muudavad ta igapäevases kontekstis suhteliselt talumatuks või vähemalt ränka eneseületust nõudvaks.
Esiteks on «Anti-Oidipus» ligi 700 lehekülge pikk. Teiseks naudivad D&G oma poeetilis-voolavat, paari lause jooksul kaheksale erinevale teoreetikule viitavat täiesti omanäolist süsteemi nii väga, et kõikide ideede, neologismide ja arutluskäikudega järje pidamiseks on vaja Exceli tabelit ja märkmikku (mis on ilmselt kaks kõige ebaseksikamat töövahendit üldse).
Võrdluseks: ülistimuleeriv intellektuaalne mänglevus iseloomustab nii Nietzschet, Freudi kui ka Marxi. Ausalt, lugege näiteks «Moraali genealoogiat» või «Kommunistliku partei manifesti» ja, sõltumata sellest, kas nende ideedega nõustuda, tulge mulle ütlema, et need tekstid ei kõdita üsna otseselt alakõhtu. Nagu ka D&G tekstides, on neis pauerit ja muusikat. See esteetiline-lihalik kogemus on aspekt, millest viisakate filosoofide seltskonnas on parem mitte kõneleda, aga ilma milleta neid tekste mõista pole võimalik.