Kuigi Tallinna puhul sai tantsumuusika levik alguse pigem maskuliinsest valgest heterokogukonnast, ning siinkohal ei pea vast selle põhjuseid välja tooma, on pilt viimastel aastatel kirjumaks muutunud nii DJ-puldi taga kui ees. Siinkohal ei räägi kirjutaja nais-DJdest, keda on küll meestest vähem, kuid kes püsivad pidevalt pildil, vaid pigem vabameelsusest.
Aina vähem kohtab inimesi, kes seisavad nurgas, jook turvaliselt käes, ning üha rohkem näeb eri taustaga inimesi, kes elavad end tantsupõrandal välja. Ehk kui pöörduda tagasi küsimuse juurde, kas midagi on Eesti tantsumuusikaskeenes muutunud, siis jah, just see ongi – saabunud on mitmekesistumine, kus igaühele on olemas paik, kus end hästi tunda.
Klubikultuuri moodustavad eelkõige kaks faktorit: muusika ja inimesed. Viimaste tõttu jääb nähtus muutlikuks. Nimelt on asi maitses, sest kui millegi üle tantsumuusikaskeenes vaielda valjult või vaikselt, siis just selle üle. Erinevad muusikastiilid kerkivad üldjuhul esile, kui aeg on küps, ning mõned kaovad päevavalgust nähes tagasi põranda alla.
Ka Eestis on mõni žanr, pidu või klubi aasta, paari või kümne sees hinge heitnud kuulajaskonna puudumise ja uute trendide tõttu. Võtkem kasvõi 2000. aastate keskpaigast vaid kümnendi lõpuni kõlanud muusikastiil dubstep või peosari Mutant Disco, mis pärast 20 aastat tegutsemist jättis eelmise aasta lõpus lõplikult hüvasti.
Möödunud on ka n-ö välisartistide laine. Pea igal nädalavahetusel tuntud nimesid Tallinna toonud klubi Lekker sulges möödunud suvel uksed ning uuemad klubid, nagu 9/11 ja Hall, on alguses välja hõigatud välis-DJde asemel taandunud kodumaistele tegijatele. Taavi Tiirmaa tõdes, et kohalikud DJd toovad inimesi rohkem peole kui näiteks Berliinist kohale lennutatud artist, kellega kaasnevad lisakulutused. Kodumaisus pole samas paha, sest uusi nimesid lisandub pidevalt ning juba tunnustatud «omad» artistid kõlavad sama hästi, kui mitte isegi paremini kui piiride tagant kohale sõidutatud või lennutatud DJd.