Järelvaadatav: raamatu „Eesti disaini ja reklaami 100 aastat“ esitlus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Reedel, 16. märtsil esitleti Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis raamatut «Eesti disaini ja reklaami 100 aastat». Postimees tegi raamatuesitluselt otseülekande.

«Eesti disaini ja reklaami 100 aastat» visandab pildi eesti disainist ning sellega tihedasti läbipõimunud reklaamist alates Eesti iseseisvumisest tänapäevani. Tutvustamist leiavad oma ala suurimad õnnestumised ja olulisemad tegijad, diskussioonid ja probleemid. Käsitletakse nii glamuurseid art déco reklaame kui Nõukogude aja kurioosseid propagandaplakateid.

Lisaks ei puudu kriipivalt terav sotsiaalreklaam ega ka jalustrabavad poliitkampaaniad. Luubi all on ühelt poolt 1980. aasta Moskva olümpiamängude Tallinna purjeregati potjomkinlik kujundus, aga teiselt poolt väliseestlastest gurude – Siemensis tegutsenud Tõnis Käo ja tarbimiskultuuri ägeda kriitiku Kalle Lasni loome. Norma, Tarbeklaasi, Estoplasti tootedisain ning vahvad fotod võiksid lugejas tekitada nii nostalgiat kui ka imestust. Autor Karin Paulus kutsub kaasa mõtlema, mille üle meie disainis ja reklaamis tasub uhke olla ning mida tasuks häbeneda.

EV100 raamatusarja kuuluva raamatu autorit Karin Paulust usutleb Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi direktor Kai Lobjakas.

Esitluse korraldab kirjastus Post Factum, koos Eesti Vabariik 100, Eesti Meedia, Apollo, Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumiga. Sissepääs esitlusele on prii.

Tagasi üles