Filmi viimased 30 minutit on ekraanil selline üleküllane happetripp, et lust vaadata.
Mulle tuli millegipärast meelde see hale läbikukkumine, kui üritati naistega «Tondipüüdjaid» (2016) teha. «Häving» näitab, kuidas peab toimima tugevate naisrollidega (ulme)film! Filmis on ka üks meestegelane nimega Kane (Oscar Isaac). Kui meelde tuletada, mis juhtus samanimelise tüübiga kõige esimeses «Tulnuka» (1979) filmis, saab veelgi mõtteainet.
Garland tunneb hästi nippe, kuidas vaatajas vähehaaval põnevust, ootusärevust ja ka küüsi peopesasse lõikuma panevat õudust tekitada. Nii näiteks ärkavad kangelased pärast Tsooni sisenemist oma telkides ja avastavad, et neil pole mälestust sellest, kuidas nad laagri üles panid.
Veel enam, oma toiduvaru üle vaadates jääb mulje, et nad on Tsoonis viibinud juba kolm-neli päeva. Bioloogiline mitmekesisus filmis paneb õhku ahmima ja kõhedust tundma. Siin on mõni stseen, kus nõrgema närviga vaataja võiks pilgu korraks kõrvale pöörata, kuid üldiselt jääb pilt tasakaalukas. Vaatajal lastakse alati natuke rohkem ette kujutada, kui näidatakse.
Viimased 30 minutit on ekraanil selline üleküllane happetripp, et lust vaadata. Sisu jääb visuaalsele pillerkaarile isegi alla. Aga samas ei hoia Garland (nagu ka Vandermeer) vaatajal/lugejal käest kinni ega seleta nagu lasteaialapsele: «Näe, tibu! Näe, kutsa!» Mõlemad teosed jätavad piisavalt õhku, et pärast lõpetamist endamisi või sõpradega arutada, mis kõik seal oli või oleks võinud olla.