Palmi mure on mõistetav, sest mudilaseas etteloetavad või algklassides juba laste endi loetavad teosed ei mõjuta mitte ainult tulevast lugemisharjumust, vaid ka ettekujutust ilukirjandusest (keele erilisest kasutusest, kujundiloomest, stiilist jms). 2017. aasta lastekirjanduse tippautoritena nimetab Palm lasteluules Ilmar Trulli, Joel Sanga, Milvi Panga, Jaanus Vaiksoo ja Leelo Tungla kogusid, proosas leiavad äramärkimist Olivia Saare, Piret Raua, Ilmar Tomuski, Kadri Hinrikuse, Kadri Lepa, Mikä Keräneni, Reeli Reinausi, Helen Käiti, Loone Otsa ja Kaja Sepa teosed. Raske ennustada, missuguseks kujuneb tänavune aasta lastekirjanduses. Üks väike meistriteos on siinkirjutaja meelest küll juba kohale lennanud – Asta Põldmäe «Murulauk».
«Kohale lennanud» on kohane öeldis, sest «Murulauk» räägib Murude perre loteriivõiduna sattunud õmblustöö ülejääkidest valmistatud punavalgest vaibast (hind 17,28 eurot), millest saab tänu vaiba erilisele suhtele pere pesamuna, Murulauguks kutsutava kolme-aastase Villem Muruga, lendav vaip. Vahepeal läheb vaip kaduma (rännates koos teiste pesutükkidega pesumajja või keemilisse puhastusse ja sealt edasi lattu), kuid leitakse üles õigel ajal, laste ja noorte laulupeo eelsel kevadel. Kogu Murude pere valmistub «Mina jään» laulupeoks, kus dirigendist pereisa juhatada on orkestrid. Juba laulupeol kohal, saab vaibast piknikutekk, millel pere istet võtab, et kiluvõileibadest söögipoolist nautida.
Murulaugu naer, mis on vaibale käivituseks – õieti ongi lapse rõõm vaiba lennuenergia ainus allikas –, tõstab vaiba koos perekonnaga lendu lauluväljaku ja linna kohale. Unenäoline pilt, kuid loo seisukohalt toimub kõik ilmsi: laulupeol on kõigil võlutud silmad ja peolised arvavadki nägevat drooni või deltaplaani. Vahepeal ema süles tukkuma jäänud Villem ärkab, kui raksatab «Isamaa ilu hoieldes», ning see on silmapilk, kus terve Eesti rahvas on end ühte teise reaalsusse laulnud.