«Paradiisi» ja «Päev pärast vaikust» valmisid Lagle «Portugali» tegemisega paralleelselt, õigemini siis, kui filmitegemises olid pausid. Kui Lagle kolme viimast tööd kõrvutada, siis seob neid otsimine – inimeseks jäämise ja olemise võimaluste otsimine. Samast tõukest on kantud ka Lauri Lagle aastate tagused autorilavastused «Kolmapäev», «Suur õgimine» ja «(Untitled)» NO99s, aga ka Jim Ashilevi «Portselansuits» ja Siim Nurkliku «Kas ma olen nüüd elus» Eesti Draamateatris. Eesti teatripildis paistab Lagle silma oma peene atmosfäritunnetuse ja kujundliku keelega. Tema lavastused ootamatult õrnad, isegi siis, kui laval näeb väga argiseid tegevusi.
Kui Lauri Laglega intervjuu tarvis vestlesime, siis tema vastustes kordus väljend «võib-olla», nii kogus ta aega mõtete puhastamiseks ja õige vastuse otsimiseks. Üsna haruldaseks on jäänud intervjuud, kus vastaja julgeb tunnistada, et tahab saada targemaks inimeseks, et ta tahab areneda loojana, aga selleks on vaja iseendaga tööd teha. Lagle julges ja see polnud eputamisena mõeldud.
Lauri Lagle räägib Heili Sibritsale, et miks just Portugal. Loomulikult on intervjuus juttu teatrist, Lauri Laglet ümbritsevatest inimestest ja tema unistustest.