Kumb jäi peale, kas Rammsteini laulja või Semper-Ojasoo?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hamburgi teatris Thalia esietendus Ene-Liis Semperi ja Tiit Ojasoo lavastus «Hans ja Grete» («Hänsel & Gretel»), kus osaleb ka Rammsteini laulja Till Lindemann.
Hamburgi teatris Thalia esietendus Ene-Liis Semperi ja Tiit Ojasoo lavastus «Hans ja Grete» («Hänsel & Gretel»), kus osaleb ka Rammsteini laulja Till Lindemann. Foto: Matthias Matthies

Suurvõistluste kontekstis räägitakse alati sportlaste vormist. Teater pole sport, kuid vorm, eelkõige vaimne, määrab teatris lavastuse õnnestumise. Eesti esilavastajate Ene-Liis Semperi ja Tiit Ojasoo viimased tööd teatris NO99 – «NO34 Revolutsioon», «NO32 Heasoovijad» ja «NO33 Hüsteeria» – pole kriitikute-teatrisõprade toetust leidnud. Lavastustes käsitletavad teemad ja kunstilised vahendid on jäänud isegi kõige truumatele toetajatele kaugeks. «NO31 Teekond», Eesti Vabariigi juubelilavastus, oli paljudele arusaamatu. Seetõttu on arglikult, kuid aina avalikumalt hakatud küsima, kas NO kunstiliste juhtide jaks ja ideed on otsas.

Sellele küsimusele andis vastuse laupäeval Hamburgi teatris Thalia – mainekas Saksmaa teatris, mis tähistab tänavu 175. asutamisaastat – esietendud lavastus «Hans ja Grete» («Hänsel & Gretel»). Vastuse teada saamiseks tuleb aga lugeda Heili Sibritsa arvustust. 

Tagasi üles