Erinevalt Rushdiest piirdub Roy oma tegelaste valikus vaeste, tõrjutute, sotsiaalselt ambivalentse staatusega inimestega, kelle elu kujuneb tihti dramaatiliselt tavatuks. Raamatu esimese osa peategelane, pikka aega nn Unenägude majas teiste hijra’de seltsis elanud Anjum kolib pärast Gujarati massimõrva üleelamist üksi surnuaiale, kus pikapeale rajab oma perekonna hauaplatsile terve külalismaja, igas magamistoas külalistele seltsiks mõne kalli kadunukese haud.
Eriti luksuslikuks muudab paiga tõik, et erinevalt ülejäänud linnast ei ole seal kunagi elektrikatkestusi – kuna voolu varastab Anjum surnukuurist, mille külmikud peavad töötama kogu aeg. Surnuaial loovad hijra’d, kitsed ja Saddam Hussein endale oma väikese turvalise maailma, sellal kui suures Indias nende ümber prahvatavad vägivallaaktid, kogunevad vadistades «safrankollased papagoid» – Roy kujund hindu natsionalistide kohta – ning võidab järjest valimisi «jäiste silmade ja kinaverise otsaesisega osariigi peaminister» Gujarat ka Lalla – «Gujarati Kallim» – laiemalt tuntud Narendra Modi nime all.
Just siis, kui Anjumi ja ta lähedaste käekäik hakkab lugejas tekitama küsimust, kas nii nüüd lähebki lõpuni, vahetab Roy perspektiivi ja jutustajat. Seekord joonistub välja väike ülikooliaegne sõpruskond, kolm meest, keda ühendab armastus ühe ja sama naise vastu. Vägivald, mis oli lakkamatult luuranud hijra’de maailma ümber (neid aeg-ajalt mõistagi ka kätte saades), tuleb nüüd kõhedaks tegevalt ligidale Kashmiris.
Seda imekaunist orgu lõhestab lakkamatu vägivald tema asukoha tõttu India ja Pakistani vahel, aga eeskätt ülesköetud rahvuslusest, separatismivaimust, kunstlikest piiridest seal, kus karjad ja karjused aastatuhandeid on võinud vabalt liikuda. Kuhu vähem veristel aegadel pagesid jõukamad tasandikuelanikud, et veeta lämmatavad suvekuud mägijärvedel idüllilistes paatmajades. Ja mida nüüd «rahustatakse», nii et uute surnuaedade ja nende laienemise üle ei jõua keegi enam järge pidada.