1980. ja 1990. aastate vahetusel, kui Onu Bella esile kerkis, ning 1990. aastate alguses, kui ta tippu tõusis, olid Eestis segased ajad nii poliitikas, majanduses kui ka muusikas: okupatsiooniline internatsionalistlik diktatuurivalitsus andis teed rahvusriiklikule demokraatiale; mandunud, ent inimnäolise sotsialismi asemele tuli armutu varakapitalism; ühtlase poolvaesuse vahetas peaaegu päevapealt välja ühtede üleöö tekkinud rikkus ja teiste veel suurem vaesus; ansambli Nirvana ennustamatult ja seletamatult suur menu pööras pea peale uue põlvkonna muusikamaitse ning kogu rahvusvahelise muusikatööstuse ja seal valitsenud arusaamad; vinüüliformaadile löödi hingekella, kuid CDsid ei jaksanud Eesti artistid veel teha ega muusikasõbrad osta jne. Oli üleminekuperiood: vana enam ei kehtinud, uus polnud veel kohale jõudnud...
Kõrgharitud keemik Onu Bella oli edev, ent edasipüüdlik ja intelligentne mees. Ta teadis, et hull aeg nõuab hulle inimesi ja sealhulgas hulle artiste. Ning viis selle mõneti kujundlikus keelekasutuses esitatud rahvatarkuse täide sõna-sõnalt. Teisenenud turuolukorda ära kasutades esitas Onu Bella oma eelnimetatud puudusi nii, et need andsid kokku ühe suure vooruse. Võimalik, et tema idee teha karjääri klouni tüüpi soololauljana oli saanud vähemalt osaliselt innustust USA artisti Weird Al Yankovici rahvusvahelisest edust.
Onu Bella kehastas kogu meelelahutajana teadlikkusega halba maitset, oli rohkem artisti paroodia kui artist. Teatud mõttes lõi ta endale ise žanri, sest temasuguse järele polnud turul sotsiaalset tellimust. Ühtepidi võib väita, et ta ei teinud midagi, mida Kuldne Trio poleks Eestis teinud juba seitsmekümnendatel.