Teppo ja Ursula, kellest saavad Sasha ema ja isa, on romaani kõige sümpaatsemad ja ehedamad tegelased. Küll oma vigade ja nõrkustega, on nende väärtushinnangud paigas ja lapsel veab, et ta kasvab sellises peres.
Õpetajana töötav Katrin Johanson kirjutab koolielust mõnusa huumoriga, olgu siis tegemist laste väikese vägikaikaveoga Paelussiks ristitud bioloogiaõpetajaga või Sasha koolivenna Rasmuse teadmistega maateadusest, mille eest kolme pannes õpetaja ohkab: «See on selle eest, et sa läksid geograafilise kaardi, mitte Mendelejevi tabeli juurde.» (Suupärasem on ehk «maakaart».) Kui «Hundirada» oleks olnud vaid Sasha ja tema kasuvanemate lugu, saanuks sellestki ilusa ja sisuka raamatu.
See on aga ainult vundament, millele on laotud üllatav hoone. Selgub, et Sashas voolab cagot’de rahvakillu veri, ja ta hakkab suhtlema oma bioloogilise ema kunagise kallima Gregoriga, kes on samuti cagot. Vähem informeeritud lugeja, kelle hulka kuulub ka nende ridade kirjutaja, hakkab ilmselt cagot’de kohta lähemalt uurima. Mida rohkem uurib, seda masendavam pilt avaneb.
Prantsusmaal ja Hispaanias ammustel aegadel elanud, seniajani teadmata päritolu rahvas pidi taluma nõnda alandavat tagakiusamist, et on arusaamatu, kuidas nad üldse vastu pidasid. Osa ajaloolasi arvab, et cagot’sid põlati sellepärast, et nad olid teistsuguse välimuse ja kultuuriga, et nende hulgas levisid pidalitõbi ja muud ammuste aegade hirmuäratavad haigused. Või vähemalt arvati levivat.