Vanameister Jean-Luc Godard uurib kino alateadvust

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Vanameister Jean-Luc Godard ilmus pressikonverentsile telesilla abil oma kodust. Pildil Godard näha mobiiltelefonist, mida hoiab Šveitsi filmitegija Fabrice Aragno.

FOTO: AFP / Scanpix

  • Jean-Luc Godard möllab jälle.
  • «Ida» režissööri uut filmi peetakse juba praegu klassikaks.
  • Paweł Pawlikowski pühendab uue filmi oma vanematele.
  • Cannes'i retroprogramm pakub maiuspalu.

Eestlastel olevat vanasõna: kui piip jõuluajal löriseb, tuleb järgmine sui palju vihma. Võibolla on see meie naljaninadest folkloristide väljamõeldis. Prantsuse Rivieras kehtib aga küll tõdemus, et kui näed tänaval, näpp päästikul, hirmuäratavas varustuses politseinikke ja rünnakrühmlasi, on Cannes’i filmifestival algamas.

Varemgi on märgitud, et  kinokunsti ajaloos on ainult kolm «kuningat», kelle nime kolmetähelist lühendit teavad isegi filmiüliõpilased: jah, muidugi on need DWG, SME ja JLG. Kes on esimesed kaks, mälumängurid, tuletagem meelde.

Viimane neist kolmest aga näitas nüüd Cannes’is oma värskeimat teost, pooleteisetunnist esseefilmi «Le livre d’image», eesti keeles oleks kõige lakoonilisem vaste ehk «Pildiraamat», aga nii lihtne JLG puhul asi muidugi ei ole. Nõnda kirjutab Jaak Lõhmus Cannes'i filmifestivalilt. 

Edasi lugemiseks:

Oled juba tellija? LOGI SISSEvõi

Maksetingimustega tutvumiseks mine www.zlick.it/kkk

Tagasi üles