Kuidas vabaneda tontidest?

Anna Hulačová teos «Maa-alune maailm pea alaspidi» 2018

FOTO: Vilniuse Kaasaegse Kunsti Keskus/Andrej Vasilenko

  • Tänavuse Balti triennaali keskmes on kuuluvus killustatud identiteetide ajastul.
  • Kõigi kolme suurnäituse vahel on mõningaid kattuvusi, kuid iga näitus on erinev.
  • Omavahel on äärmiselt huvitavasse dialoogi pandud väga erinevate kunstnike tööd.
  • Näitus mõjub kui vajalik mäss maailma vastu, kus kõik on ühtne ja kontrollitav.

Vilniuse Kaasaegse Kunsti Keskuses on nüüd pidulikult avatud kolmeteistkümnes Balti triennaal. See on iga kolme aasta tagant toimuv kunstinäituste seeria, mis on ühtlasi ka kõige suurem rahvusvaheline kunstifestival Baltikumis. Balti riikide 100. sünnipäeva puhul korraldavad seda tänavu esimest korda kõik kolm riiki koos.

Juhan Raud sõitis Vilniusesse, et uurida, mida kõige suurem rahvusvaheline kunstifestival Baltikumis endast kujutab. Mismoodi mõjusid eesti kunstnike tööd rahvusvahelises kontekstis? Milline tervikpilt tekkis? Mida on meil Balti triennaailt õppida?

Loe ka neid

Tagasi üles