Kui ütlen «keskpärasus», siis see kõlab halvustavalt. Pean tegelikult silmas sellist keskmist olekut: ei paista kuskilt otsast välja, ei paista silma, ei jää ka jalgu. Tänapäeva ühiskonnas on see kõige õigem. Mida erilisem sa oled, seda rohkem saad peksa ja nahutada. Ühiskond ei väärtusta seda. Sama väljendub ka kunstis, ka sealt otsitakse kindlat asja, ollakse konservatiivsemad, tahetakse meelelahutust. Klassika kõlbab ka, sest on... klassika.
Oeh, hakkasin targutama. Ma pole mitte ainult teatripaastu pidanud, vaid mitu aastat ka kõigist intervjuudest loobunud, lisaks ei osale ma eriti sotsiaalmeedias. Olen püüdnud puhast ümbrust hoida. Nüüd kukkusin ikka lobisema.
Püüdsid mitte välja paista?
Heh, võibolla tõesti. Mulle hakkas tunduma, et arvan kole palju ja annan liiga palju hinnanguid kõikvõimalike asjade kohta, kuid tark mees ei kipu iga asja kohta midagi arvama. Aga no nagu näha, on mul tarkuseni veel pikk tee minna.
Sind võib nimetada Eesti avangardteatri alusepanijaks, oled Eesti esimese erateatri looja, aastaid vedasid teatriideed, seega oled õige inimene, kellelt teatri kohta küsida. Mis veel on viimasel ajal probleem peale liidri puudumise ja publiku ootuste muutumise?
Nüüd vajutasid taas nupule, mispeale mul on raske olla zen ja hoida suu kinni. Suur probleem on selles, et ENSV-aegne riiklik korraldus on suures plaanis püsinud muutumatuna tänaseni. See on ju täiesti absurdne. Tean, et on hulk inimesi, kes ütlevad, et «ei-ei, kõik on täiesti teistmoodi». Jah, loomulikult on tekkinud hulk väikseid truppe, mida toona ei olnud, kuid tegelikult pole vahet, kas neid truppe on üks või kakskümmend. Arusaam, et riigi asi on kõigepealt riiklikud teatrid ja pärast seda kõik teised, on jäänud samaks. Okei, juba kuulen väidet, et meil pole riiklikke teaterid, meil on riigi asutatud sihtasutused, aga kui läheb tegevustoetuste arutamiseks, siis on riigil «omand», mille eest peab kõigepealt hoolitsema. Miks see nii on? Omand on muidugi hooned ja neid finantseeritakse ju veel lisaks tegevustoetusele. Ent mismoodi on näiteks draamateatri trupp rohkem riigi omand kui Theatrumi oma?