Filmiarvustus «Terminal»: väikesest Alice´ist sirgub verejanuline iludus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kaader filmis «Terminal».
Kaader filmis «Terminal». Foto: Tootja Foto.

Lewis Carrolli lastekirjandusklassika «Alice Imedemaal» lõppes sellega, et Alice ärkas üles. Ent kui Alice oleks jäneseurgu jäänudki ning seal suureks saanud? Ühe võimaliku tõlgenduse annab Vaughn Steini film «Terminal».

Arvustuse hea toon näeb ette, et visandaksin paari lausega filmi sisu, kuid ma ei saa, see kukuks segane välja. Filmi tegevustik, mis on üles võetud Budapestis, kulgeb unenäolisena, ja tegelased võivad küll tahta, kuid ei suuda väljuda. Nagu vahel uneski.

«Terminalis» on üritatud ühte loosse põimida Tarantino ja noir-filmide klassika. Iseenesest on tulemus kena kombo: juba on meelestki läinud ajad, mil naistel olid talje ja kontsad. Teisalt, vihjete kasutamine on peen kunst, mida selles filmis ei vallata. Nii on see pigem ümberjutustus kui vaimukas parafraseerimine.

Tagasi üles