«Aivazovski teoste näitus tähendas muuseumi jaoks enneolematult suurt publikuhuvi, paljud käisid näitust lausa kaks või kolm korda vaatamas,» kommenteerib näitust kuraator ja muuseumi direktor Aleksandra Murre. «Näitust koostades mõtlesin Aivazovski eluaegse ja praeguseni kestva eduloo põhjustele, mis on sügavamal kui inimeste soov kauneid merepilte näha. Tema kunst on ülimalt meisterlik, sügavalt siiras ja ülev, pakkudes vaatajale lohutust ja lootust headusesse, mida ei saa sõnadesse panna,» räägib Murre. «Et võimaldada huvilistel kunstniku loominguga segamatult koos ekspertgiidiga tutvuda, alustati muuseumi jaoks uut publikuprogrammide formaati – õhtuseid ekskursioone, mis toimusid pärast muuseumi sulgemist. Kokku toimus 15 sellist õhtut, mille grupid täitusid kiiremini, kui pileteid müüki jõudsime panna.»
Näitus oli esimene Ivan Aivazovski teoste suurem väljapanek Eestis. Ekspositsiooni moodustasid kunstniku tuntud maalid ja joonistused Riiklikust Vene Muuseumist, Eesti Kunstimuuseumist, Narva Muuseumist, Tartu Kunstimuuseumist, Läti Rahvuslikust Kunstimuuseumist ja erakogudest. Näitusel esitatud 39 teose üks pärle oli Eesti Kunstimuuseumi kogusse kuuluv ning näituse jaoks äsja pikaajalise konserveerimisprotsessi lõpetanud maal «Vaade Vesuuvile päev enne vulkaanipurset»Maali restaureerimist ja uuringuid käsitlev ning näitusel eksponeeritud dokumentaalfilm on nüüd vaadatav allpool.