Bakenbardidega bardid Neevalinna räpastes koridorides

Erki Oras
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suures plaanis on «Suvi» keskendunud Viktor Tsoi, Mihhail Naumenko ja Naumenko naise Natalja suhtele.
Suures plaanis on «Suvi» keskendunud Viktor Tsoi, Mihhail Naumenko ja Naumenko naise Natalja suhtele. Foto: Kaader filmist

«Tsoi on surnud!» teatas Dima, kes ühines ühel vihmasel päeval meie Osseetias baseerunud arheoloogiaekspeditsiooniga. See uudis oli ka tema jaoks veel üpris värske ning et ansambli Kino liider Viktor Tsoi oli olnud tema isiklik tuttav, siis oli ta omadega üpris segi. Segaduses olin ka mina, kui tõusin mugavalt kinotoolilt pärast filmi «Suvi» («Leto») lõppu.

Mida olin ma just äsja näinud? Sentimentaalsusesse kalduvat kunstipärast meenutust ühe Venemaa suurima rokitähe karjääri algusest? Retrospektiivsete sugemetega muusikafilmi 1980. aastate Piiteri rokiskeenest? Melodramaatilist ja veidralt venepärast ménage à trois’d läbi naisterahva silmade? Kriitikat tülgastava nõukogude argipäeva kohta ja noorte mässumeelsuse demonstratsiooni…? Tegelikult aga raskesti seeditavat mustvalget mikstuuri kõigest ülal loetletust.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles