EKA suveakadeemia näitab kõrgmoodi ning interaktsioonidisaini

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Homme esitletakse Tallinna Linnamuuseumis töötoa «The Anatomy of Couture» («Kõrgmoe anatoomia») tulemusi.
Homme esitletakse Tallinna Linnamuuseumis töötoa «The Anatomy of Couture» («Kõrgmoe anatoomia») tulemusi. Foto: Marina Pushkar

Täna ja homme kell 16 leiavad Eesti Disainikeskuses ja Tallinna Linnamuuseumis aset Eesti Kunstiakadeemia suveakadeemia töötubade esitlused «Interaction Design Tomorrow» ja «The Anatomy of Couture».

Eesti Disainikeskuses esitletakse täna töötuba «Interaction Design Tomorrow» («Interaktsioonidisain homme») tulemusi.

Kursuse juhendaja Haig Armen on interaktsioonidisaini õppekava juht Emily Carri Kunsti- ja Disainiülikoolis. Nädala jooksul on 20 disainerit Eestist Taiwanini ja Kolumbiani uurinud, analüüsinud, kontseptualiseerinud ja välja töötanud digitaalseid lahendusi tänastele suurimatele murekohtadele – ebavõrdsus, vaesus, kliimamuutused, valitsuse läbipaistvus ja konfliktid. Kursus suunas osalejaid valdkonna teoreetiliste ja praktiliste aspektidega sügavuti minema, uurides kaasaegseid probleemistikke neile disainlahendusi pakkudes.

Loengute, filmide, märgiliste juhtumiuuringute ja stuudiopraktika abil jõuti interaktsioonidisaini olemuse ja esteetikani. Töö toimus gruppides nii digitaalsetel platvormidel kui füüsilises ruumis. Ideedest liiguti disainiprotsessini ja sealtkaudu juba presentatsioonide ja kriitikani.

Kursuse eesmärgiks oli mõista probleemkohti Eesti ühiskonnas läbi sotsiaalsete, tehniliste, majanduslike ja kultuuriliste perspektiivide ning praktiseerida uurimuslikku disaini ja selle sünteesi.

Homme esitletakse Tallinna Linnamuuseumis töötoa «The Anatomy of Couture» («Kõrgmoe anatoomia») tulemusi.

«Kõrgmoe rõivaste loomine on jäänud siiani mõistatuseks – neid esmapilgul lihtsalt imiteeritavad klassikuid on võimatu saavutada, omandamata teadmisi sellest, mis toimub n-ö kleidi sisemuses,» kommenteeris kursuse juhendaja, Londonis resideeriv kõrgmoe rõivaste restauraator ja moekunstnik Mirjam Maramaa. 

«Museaalidena hoitud rõivaste eripära seisneb originaalmustrite kasutamises ja kvaliteetsetes käsitsi tehtud õmblustes. Projekti käigus omandasid tudengid kõrgmoe rõivaste ja haruldaste vanaaegsete rõivaste ülesehituse ja restaureerimise meetodid,» selgitas Eesti Kunstiakadeemia moedisaini osakonna külalisdotsent Gerly Tinn.

Disaineritele ja restauraatoritele suunatud Eesti Kunstiakadeemia suveakadeemia töötoas osales kakskümmend eri taustaga tudengit üheksast riigist. Kursus pakkus praktilisi ja teoreetilisi teadmiseid vanade väärtrõivaste taastamiseks – kangaste ja õmbluste valimine, materjalide töötlemine, materjalide vananemisprotsess, erinevate kangaste hooldus ja taastamine. 

Tagasi üles