Eesti Festivaliorkestri debüüt BBC Promsil tekitas välismaa kriitikutes vastakaid muljeid

Juhan Raud
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Festivaliorkester BBC Promsil. Hetk proovist. Fotol pianist Khatia Buniatishvili ja Paavo Järvi.
Eesti Festivaliorkester BBC Promsil. Hetk proovist. Fotol pianist Khatia Buniatishvili ja Paavo Järvi. Foto: Kaupo Kikkas

13. augustil esines Royal Albert Hallis Paavo Järvi Eesti Festivaliorkester maailma suurimal klassikalise muusika festivalil, BBC Promsil. See ei jäänud ka välismaa kriitikutel märkamata.

The Times andis Paavo Järvi Festivaliorkestrile kolm tähte viiest, tõstes positiivselt esile nende Edvard Griegi ja Arvo Pärdi interpretatsioone, kuid heites ette Jean Sibeliuse tõlgendusele teatavat energiavaegust.

Muusikasait bachtrack.com andis seevastu kontserdile sama hinde nagu The Times nimetdeas Eesti Festivaliorkestri kontserti «muljetavaldavaks debüüdiks, mis pakkus värskeid, elavaid interpretatsioone nii Põhjamaade kui ka Eesti repertuaarist.» Bachtracki kohaselt oli Sibeliuse muusika interpretatsioon hoopiski õhtu tipuks.

Väljaanne Planet Hughill andis kontserdile neli tähte viiest ning tõi positiivsena välja, et nii solist Khatia Buniatišvili kui ka Paavo Järvi lähenesid Edvard Griegi Klaverikontserdile äärmiselt luuleliselt, nende tõlgendus «polnud plahvatusteta, ent need hääbusid peagi ning üldiseks muljeks jäi tugev, seesmine poeetilisus.»

Ent Buniatišvili esinemine tõmbas ligi ka kriitikat. David Gutman väljaandest Classical Source kirjutas Buniatišvili on «erakordselt andekas pianist, kuid tema edev, langlangilik esitluslaad pole tema esinemiste juures sugugi ainuke probleem. […] Paavo Järvi on üks parimaid, tähelepanelikemaid dirigente üldse, kuid siin polnud lihtsalt võimalik niivõrd enesekeskse solistiga kooskõla saavutada.»

Seevastu ajaleht Evening Standard oli oma hinnangus palju leebem, öeldes, et just nimelt vaiksed kohad olid Buniatišvili esinemises kõige paremad. Rahulik stiil sobis väljaande meelest ka Sibeliuse interpretatsiooni juurde: «Järvi eelistas vaoshoitust hüperboolile,» märkis väljaanne.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles