Tants, eriti sada aastat tagasi, sündis ja sünnib eelkõige vahetu kogemusena, hetkel, mil seda esitatakse. Ehk selle efemeersuse tõttu on Eesti tantsust vähem pakse ajalooteoseid, kuid see ei tähenda, et meie tantsu sünnihetkel oleks selle mõju publikule olnud väiksem kui teistel aladel. Õnneks on veel elus inimesed, kelle abiga saab taastada aktiivse ringluse kunstialal, mis teenib meie identiteeti ja tutvustab seda suurele maailmale. Tants on ju kommunikatsioonivahend, mis ei tunne piire – ei keelelisi, kultuurilisi, ajalisi ega ruumilisi. Tants on väikese rahva võimalus rääkida oma lugu suurel laval ilma subtiitriteta.
Lavalise tantsuga saab leevendada erimeelsusi, saab puudutada tundmusi, mis on ühtsed hoolimata kultuurilisest, rassilisest või usulisest erinevusest. Ajaloost on teada, et tantsu kasutati diplomaatias suhete taastamiseks või loomiseks. Meil ei ole vaja mõelda välja legende, kui meil on päranduseks kadestamisväärne ajalooline aare – meie tantsuajalugu.
Olles töötanud balletiartistina ja koreograafina väärikates institutsioonides, nagu Estonia Rahvusooper, Rootsi Kuninglik Ooper, Norra Rahvusooper, Gruusia Riiklik Ooper, Balletto di Milano jne, ning omandanud magistrikraadi Londoni Linna Ülikoolis, julgen väita, et tantsul on jõud, mille abil kujundada kultuuri, mõtlemist, poliitikat ja teisi olulisi eluaspekte.
Tantsus antakse traditsiooni mälu edasi sõna otseses mõttes käest kätte, kehast kehasse. Iga põlvkond võtab oma kohustuseks panustada sellesse jadasse oma parim. Sestap tuleb selles ajas ja ruumis olevale Eesti publikule luua teda kõnetavaid kaasaegseid ballette.