Terry Gilliami film «Mees, kes tappis Don Quijote» nõuab vähemalt keskkooli kirjandustundide paksust kultuurikihti. See pole kinohitt massidele, vaid pigem hõrk palake neile, kes on jälginud vana ja moodsa maailma kokkupõrget.
Tellijale
«Ainult surnud kalad lähevad vooluga kaasa»*
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Filmi alguses näeme mõõdetava maailmaga kohanenud Tobyt, kes teeb, mida kästakse, ja saab selle eest priskelt tasutud. Teda ei huvita, mida ta teeb. Filmi lõpuks on Toby muutunud mees, kes teinud läbi keerulise sisemise rännaku, hinnanud ümber oma väärtused ning alustanud maailma muutmist iseendast.