Publikupuudus kummitas pea kõiki EV 100 lavastusi (erandiks «Miljoni vaade» ja «Isamaa pääsukesed», mis müüdi esimese tunniga välja). Üks põhjusi on kahtlemata see, et nii mõnigi EV 100 lavastus oli saanud negatiivset tagasisidet nii meedias kui ka nn külatelefonides, samas mõjutas tänavust festivali seegi, et pea kõik Draama korraldajad olid suvel hõivatud Narvas Tartu Uue Teatri lavastusega «Kremli ööbikud». Ja nii nagu Tiia Sippol eelmise aasta teatristatistikat analüüsides tõdes: teatrivaatamise piir on käes, teatrid peavad publiku saali meelitamiseks tegema rohkem tööd. Iseenesest müüvad vaid vähesed tükid.
Vaatamata leigemale publikuhuvile oli kõigi EV 100 lavastuste näitamine ühel nädalal tänuväärne ettevõtmine, sest see annab võimaluse vaadata neid ühtse tervikuna ning omavahel (värske mäluga) kõrvutada.
Küsimusele, miks EV 100 teatriprogramm oli vaatamata üsna keskpärasele kunstilisele tasemele siiski õnnestumine, on lihtne vastus. Kasutades Ivar Põllu sõnu: just need 13 lavastust andsid absoluutse läbilõike praegusest Eesti teatrist. Vähetähtis pole ka Kristiina Alliksaare väljaöeldu. Vestlustes selgus, et teatriinimesed ise usuvad, et teatritevaheline koostöö nüüd alles lahti läheb, et nähtud lavastused on algus.
Heili Sibritsa isiklik edetabel
1. «BB ilmub öösel»
1940.-1950. Von Krahli Teater ja Tartu Uus TeaterElamuslik lavastus Ivar Põllult ja Mart Kolditsalt, mis põhineb Mati Undi romaanil ja dokumentaalmaterjalidel. Kunstnik Kristiina Põllu on loonud lummusliku maailma Tapa raudteejaama, kus segunevad eri ajad ja ruumid. Tugevate rollidega (näiteks Henrik Kalmet) terviklik lugu, kus kohtuvad Eesti ajaloo olulised tegelased. Nõiduslik on kolme Libahundi-Tiina stseen Maarja Jakobson, Kristel Leesmendilt ja Maarja Mitilt. Lustliku vahepala pakub ootamatu moedemonstratsioon. Lavastus asetab Eesti suurde pilti.
2. «Isamaa pääsukesed»
2010.-2020. Eesti Draamateater ja NargenfestivalPriit Pedajase ja Andrus Kivirähki uus «Eesti matus». Eesti Draamateatri trupp särab, on näha, et näitlejad naudivad materjali ja laval olemist, tähelepanuväärsed rollid Maria Klenskajalt, Ülle Kaljustelt. Jaburnaljakad muusikalised vahepalad Tõnu Kaljustelt ja Tõnis Kõrvitsalt. Kivirähki näidend pole mõeldud vaid ühekordseks kasutamiseks,
Läti ja Leedu teatrikriitikute hinnangul näiteks sobib ka nende koduriikide lavadele.
3. «Kaarnakivi perenaine»
1950.-1960 . Endla ja Kuressaare LinnateaterPeeter Tammearu ja Andrus Kivirähki koostöös sündinud tugev lavastus võtab väga professionaalselt kokku vaatluse all oleva kümnendi. Tugevad rollid kõikidelt näitlejatelt, napp, kuid sümbolitest pungil lavakujundus.
4. «NO33 Revolutsioon»
1910.-1920. NO99 ja välispatrnerid Terviklik, esteetiliselt võimas ning tänast päeva puudutav lavastus Ene-Liis Semperilt ja Tiit Ojasoolt. Laval on pinget.
5. «Enne meid oli veeuputus»
1980.-1990. NUKU ja Vaba Lava Minu aeg. Kui teile meeldivad Jaak Kilmi ja Kiur Aarma koostööfilmid, siis meeldib ka lavastus. Lapselik vaade murrangulisele ajale, tugev lavakujundus, head näitlejatööd.
6. «Tuleb/ ei tule»
2020. aastad –. Vene Teater ja kooliõpilased Ootamatult sinimustvalge, tugevalt üle võlli utoopiad. Palju tabavaid ja häid kilde. Tõeline priiskamine kostüümidega. Võrratu muusikaline kujundus (helilooja Aleksander Žedeljov, laval bänd Modulshtein). Lavastaja Artjom Garejevilt tore punkt sarjale.
7. «Puudutada kuud»
1990.-2000. Rakvere Teater ja Fine 5 Hea näide õnnestunud koostööst, kus mõlemad teatrid andsid endast parima osa ning täiendasid teineteist. Peeter Raudsepa ja Urmas Lennuki jutustatud lugu mõjub oma naiivsues noortekana. Anneli Rahkema rahvatantsuõpetaja on tabav karikatuur.
8. «Eesti ajalugu. Ehmatusest sündinud rahvas»
1960.-1970. Rahusooper Estonia ja Kanuti Gildi SaalTunnustada tuleb Estoniat, kes julges oma maja ja trupi anda MIM-projektile, kõige rohkem eksperimenteerinud lavastus. Ei haakunud minu maitsega.
9. «Sirgu Eesti»
1930.-1940. Labürintteateriühendus G9 ja VAT Teater Näitlejad pingutasid, andsid endast maksimumi, kuid lugu oli liiga pikk ning lagunes koost. Meelde jääb Elina Reinoldi Laidoner oma hobusega.
10. «Miljoni vaade»
2000.-2010. Vana Baskini Teater ja Tallinna Linnateater Elmo Nüganen pani särama Egon Nuteri. Trupp mängib erinevates registrites. Paavo Piik on kirjutanud universaalse, kuid etteaimatava loo, see on suurim üllatus. Polnud naljakas, kuigi püüti nalja teha.
11. «Hipide revolutsioon»
1970.-1980. R.A.A.A.A.M. ja UgalaEi usu! Ei usu! Nii võltsi mängu pole ma ammu teatris näinud. Teine vaatus tugevam (näiteks hullumajastseen, kus Luule Komissarov karuga kõnnib on väga tugev), aga see ei päästa. Lavastaja Juri Kvjatkovski. Õpikunäide heast ideest, mis ei teostu.
12. «Maarjamaa laulud» / «Tõotatud maa»
1920.-1930. Sõltumatu Tantsu Ühendus ja Vanemuine Suurepärane näide läbikukkunud koostööst. Kokku ei saanud Vanemuise inimesed maja sees ega ka Vanemuine ja Sõltumatu Tantsu Lava, tulemuseks kolm lavastust ja neli nägemust: «Tõotatud maa» kadrinoormetsalt, «Maarjamaa laulude» esimene vaatus Tiit Palult, teine vaatus Ruslan Stepanovilt ja kunstnikutöö (Silver Vahtre). Ühine osa puudub. Tugevus: eesti keele (Palu) ja väljarände (Noormets) teemade sarja toomine.