13. Balti triennaali viimane osa avatakse Riias 21. septembril

Kultuuritoimetus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eglė Budvytytė performacnce «Vedeliku jõul puudub häbi»
Eglė Budvytytė performacnce «Vedeliku jõul puudub häbi» Foto: Kaader videost

Baltimaade selle aasta suurima rahvusvahelise kunstifestivali, 13. Balti triennaali «Unusta tont» viimane näitus avatakse 21. septembril Kim? Kaasaegse Kunsti Keskuses Riias.

Avamisega kaasneval performance'i kunsti nädalavahetusel osalevad teiste seas ka Eesti kunstnikud Mare Tralla ja Sandra Jõgeva.

Riia näituse keskmes on uus teos kunstnikeduolt Ben Burgiselt ja Ksenia Pedanilt - suuremõõtmeline keskkond, mis täidab peaaegu kogu Kim? kunstikeskuse ruumid. Teos on nii installatsioon kui ka skulpturaalne teos, moodustades narratiivse maailma, mis meenutab etendust või filmi. Balti triennaali avamisõhtul Riias elustavad ja mõtestavad ruumi performance’i kunstnikud Adam Christensen ja Keira Fox ning helikunstnik Vindicatrix.

Riia näitusel saab näha uusi teoseid ka Mare Trallalt, Sandra Jõgevalt ja Eglė Budvytytėlt. Viimane esitab teoses «Incantantion Karaoke» kohmaka ja hapra üheinimese karaoke. Mare Tralla performatiivne video käsitleb kunstniku isiklikku suhet aktivismi.

Sandra Jõgeva teos on avaliku jutusaate vormis performance, kus teemaks on rinnad ja sotsiaalsed normid, mis asetavad keha sümboolselt laetud privaatsesse ja avalikku ruumi. 

Ben Burgise ja Ksenia Pedani teose kummituslikule stsenaariumile vastates ning vihjates triennaali pealkirjale «Unusta tont» pühendab Riia näitus ruumi tontidele ja mälestustele, millest triennaal koosneb. Kaheksa nädala jooksul näeb galeriis kõigi 13. Balti triennaalil osalenud kunstnike ja luuletajate järkjärgulist ja hetkelist ilmumist. Samuti kaasnevad Riia näitusega Pierre Huyghe’i filmide «The Host and the Cloud» (2011) ja Derek Jarmani «Blue» (1993) linastused. Sellisena on Riia peatükk triennaali loomulik jätk, mitte retrospektiiv.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles